Марк Зукърбърг представи нов VR-шлем | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Марк Зукърбърг представи нов VR-шлем 13
Снимка: Meta/Mark Zuckerberg

Марк Зукърбърг представи нов VR-шлем

Quest Pro идва с тънки лещи с QLED панел и висока резолюция

| Редактор: Стоян Гогов 15 3441

Марк Зукърбърг представи новия VR-шлем - Quest Pro. Началната цена на устройството е $1499 или близо тройно повече от струващия 399 долара Quest 2, пише Би Би Си.

Джаджата идва с по-тънки лещи, дисплей с висока резолюция, извита батерия около лентата за глава отзад и контролери със самопроследяване.

Всяка леща е с QLED панел с резолюция от 1800 x 1920 пиксела. Честотата на опресняване е 90 Hz. Устройството е с 12GB RAM памет и процесор Qualcomm Snapdragon XR2 5G.

Вижте как изглежда Quest Pro >> >> >>

Шлемът и контролерите имат общо 10 различни сензора.

Quest Pro е най-тънкият и удобен VR-шлем, който има достатъчно мощ, за да стартира някои приложения самостоятелно. За това помага и вътрешната памет от 256GB.

Вече са налични приложения за виртуален фитнес, чертане, DJ и офис работа.

Устройството е доста по-модерно и евтино от шлема Hololens на Microsoft.

За разлика от Quest 2, Quest Pro има възможности за смесена реалност. Това означава, че цифровото съдържание може да се гледа насложено върху кадри на реалния свят.

Шефът на Meta Марк Зукърбърг определи смесената реалност като "следващата важна стъпка за VR".

Анализаторът на Gartner Туонг Нгуен каза, че високата стартова цена прави Quest Pro по-подходящо за "големи ентусиасти и корпоративни потребители", отколкото за масовия пазар.

Изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела обяви, че офис платформата Windows 365 ще бъде налична за новите VR-очила на Meta. Метавселената се стреми да позиционира смесената и виртуална реалност като работна среда, а не само като място за забавления.

По време на събитието имаше много разговори за приложения за виртуална реалност, някои от се оказват много доходоносни за своите разработчици. Пример за това е VR версията на видеоиграта Resident Evil 4, която направи 2 милиона долара за първите 24 часа от старта на продажбите си.

Главният технологичен директор на метавселената на Зукърбърг, Андрю Босуърт, сподели, че едно от най-популярните приложения в магазина на Quest е YouTube VR.

"Крайната цел за метавселената е да се почувства като всяко друго социално изживяване", заяви Вишал Шах, вицепрезидент на Meta за метавселената.

Марк Зукърбърг представи нов VR-шлем 13

Марк Зукърбърг представи нов VR-шлем

Quest Pro идва с тънки лещи с QLED панел и висока резолюция

| Редактор : Стоян Гогов 15 3441 Снимка: Meta/Mark Zuckerberg

Марк Зукърбърг представи новия VR-шлем - Quest Pro. Началната цена на устройството е $1499 или близо тройно повече от струващия 399 долара Quest 2, пише Би Би Си.

Джаджата идва с по-тънки лещи, дисплей с висока резолюция, извита батерия около лентата за глава отзад и контролери със самопроследяване.

Всяка леща е с QLED панел с резолюция от 1800 x 1920 пиксела. Честотата на опресняване е 90 Hz. Устройството е с 12GB RAM памет и процесор Qualcomm Snapdragon XR2 5G.

Вижте как изглежда Quest Pro >> >> >>

Шлемът и контролерите имат общо 10 различни сензора.

Quest Pro е най-тънкият и удобен VR-шлем, който има достатъчно мощ, за да стартира някои приложения самостоятелно. За това помага и вътрешната памет от 256GB.

Вече са налични приложения за виртуален фитнес, чертане, DJ и офис работа.

Устройството е доста по-модерно и евтино от шлема Hololens на Microsoft.

За разлика от Quest 2, Quest Pro има възможности за смесена реалност. Това означава, че цифровото съдържание може да се гледа насложено върху кадри на реалния свят.

Шефът на Meta Марк Зукърбърг определи смесената реалност като "следващата важна стъпка за VR".

Анализаторът на Gartner Туонг Нгуен каза, че високата стартова цена прави Quest Pro по-подходящо за "големи ентусиасти и корпоративни потребители", отколкото за масовия пазар.

Изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела обяви, че офис платформата Windows 365 ще бъде налична за новите VR-очила на Meta. Метавселената се стреми да позиционира смесената и виртуална реалност като работна среда, а не само като място за забавления.

По време на събитието имаше много разговори за приложения за виртуална реалност, някои от се оказват много доходоносни за своите разработчици. Пример за това е VR версията на видеоиграта Resident Evil 4, която направи 2 милиона долара за първите 24 часа от старта на продажбите си.

Главният технологичен директор на метавселената на Зукърбърг, Андрю Босуърт, сподели, че едно от най-популярните приложения в магазина на Quest е YouTube VR.

"Крайната цел за метавселената е да се почувства като всяко друго социално изживяване", заяви Вишал Шах, вицепрезидент на Meta за метавселената.