Проучването предоставя данни за реалния брой потребители в различните сайтове на портала, а също и за техния социодемографски профил. С помощта на съвременна методология се дава най-важната информация за рекламодателите, така че те да могат с максимална точност да насочват рекламните си кампании към сайтове и категории, където тяхната целева група е представена най-добре. По този начин рекламодателите ще постигат по-голяма ефективност на инвестираните от тях средства в интернет реклама. Споразумението е първото по рода си в България. Извън нашата страна Gemius SA оперира в над 16 европейски държави. С технологиите на Gemius SA за изследване на интернет аудиториите и ефективността на онлайн рекламните кампании работят над 1000 интернет издатели и над 80 медийни агенции, като всеки месец се мерят над 100 милиарда импресии в над 400 хиляди домейна. Според неотдавна публикувани предварителни данни за пазара на интернет реклама за 2007 година Дир.бг е с най-голям дял от около 25%. Интернет е един от най-динамично развиващите се бизнес сектори в България. Според последни проучвания интернет се ползва от около 2.5 милиона души и от три четвърти от фирмите в България, като по тези показатели все още изоставането от другите страни в Европа е значително.