Първоначално системата на Alibaba ще се появи на китайския пазар, където е базирана и самата компания. Предполага се обаче, че разработчикът ще се опита да наложи мобилната ОС и на световния пазар чрез партньорства с производители на смартфони, пише technews.bg.

По-рано и най-голямата китайска търсачка Baidu обяви планове за разработка на мобилна операционна система. Стратегиите и на двата гиганта са ясни - те искат да приобщят най-голямата маса от потребители в света, китайците, към собствените си услуги, за сметка на американските конкуренти Google, Microsoft и Apple.

Пазарът на мобилни платформи е един от най-динамичните и непредсказуеми към момента. Тук са Nokia със Symbian, Google с Android, Apple с iOS, Microsoft с Windows Phone, Samsung с Bada, RIM с BlackBerry и др. Интересно е решението на Nokia да се обвърже с Windows Phone - стратегическа стъпка, резултатът от която засега е рисков за прогнозиране.