Космосът миришел на пържоли и метал | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Космосът миришел на пържоли и метал

НАСА ще пресъздаде миризмата на Космоса. Това ще стане благодарение на проект на химика Стивън Пиърси.

Събирайки описания от множество астронавти и космически инженери, специалистът ще се опита да създадена най-точното копие на "космическия парфюм" в света, предаде КРОСС. То ще носи аромат на изгорял стек, сяра и сладникав метал - такива са усещанията на астронавтите.

Няколко души от Международната космическа станция (МКС) описват, че когато колегите им се прибират от мисия в открития космос, се разнася миризма на "препечена пържола", "горещ метал", "изпарения от заваръчни работи".

Целта е при подготовката на Земята да се възпроизведе максимално близка до открития космос ситуация, която да подготви - включително и обонянието - на астронавтите за излизане извън космическия апарат, пише "Дневник".