Пациентите във вегетативно състояние мислят | IT.dir.bg

Пациентите във вегетативно състояние мислят

Хората във вегетативно състояние могат да комуникират с външния свят, доказаха канадски учени, съобщи Би Би Си. Пациент в будна кома успя "да каже" на учените, че нищо не го боли.

Учените провели първия разговор с 39-годишния Скот Ротли, който след инцидент преди 12 години изпада в кома. Той е бил в т. нар. вегетативно състояние, при което има периоди, когато е "буден", с отворени очи, но без да показва, че възприема себе си или външния свят.

Според родителите му той е в съзнание и може да общува като вдига палец или движи очите си. Медицинският персонал обаче никога не е приемал техните твърдения.

Специалисти от Институт за изследване на мозъка в Западно Онтарио използвали ядреномагнитен резонанс, който записва дори и най-малката активност на различни области на мозъка.
Учените задали няколко въпроса на пациента, на които се отговаря с "да" или "не". Например "Играете ли тенис?". В зависимост от отговорите устройството отчитало активност в две различни части на мозъка. "Скот показа, че е способен на умствена дейност и ни разбира", заяви ръководителят на експеримента проф. Адриан Оуен. "Вярваме, че той знае кой е и къде се намира.", добави той.

Учените вярват, че това откритие ще доведе до пренаписване на учебниците.

Пациентите във вегетативно състояние мислят

Учените вярват, че това откритие ще доведе до пренаписване на учебниците.