В Млечния път има най-малко 100 млрд. планети | IT.dir.bg

В Млечния път има най-малко 100 млрд. планети

Взирайки се в нощното небе, човек вижда милиарди звезди. Това, което убягва от погледа му, са най-малко 100-те милиарда планети - приблизително една за всяка звезда, съобщава сайтът на НАСА, позовавайки се на резултатите от изследване на американски астрономи.

Заключението, че в галактиката Млечен път има най-малко 100 милиарда планети, е направено от учени от Калифорнийския технологичен институт, предаде БТА. Противно на широко разпространеното схващане, новото проучване показва, че звездните системи с планети в действителност са норма в космоса.

Астрономите от Калифорнийския технологичен институт в Пасадена са направили изчисленията си въз основа на анализ на планетите, орбитиращи около звезда, наречена Кеплер-32. Подобни планети съставляват мнозинство в Млечния път и служат за отправна точка в изследванията върху формирането на тези светове.

"Само в нашата галактика има най-малко 100 милиарда планети", казва Джон Джонсън от изследователския екип. "Броят на планетите е впечатляващ - почти една планета за всяка звезда", допълва ръководителят на изследването Джонатан Суифт.

Един от фундаменталните въпроси за произхода на планетите е техният брой. Подобно на екипа от Калифорнийския технологичен институт, други астрономи също са изчислили, че има приблизително по една планета за всяка звезда. Настоящото изследване обаче е първото по рода си, в което учените са направили изчисленията си, изучавайки системи от червени джуджета, клас М - най-разпространеният тип звезди в галактиката.

За целите на проучването астрономите са изследвали планетна система, открита от космическия телескоп "Кеплер" на НАСА. Системата включва звездата Кеплер-32 и пет планети. Две от планетите, орбитиращи около звездата, са открити от други астрономи. Екипът от Калифорнийския технологичен институт е потвърдил наличието на останалите три. Подобни планетни системи са напълно различни от Слънчевата система. Червените джуджета, клас М, са по-малки и по-хладни от Слънцето. Звездата Кеплер-32 например е с половин маса и радиус от слънчевите. Радиусите на петте планети варират между 0,8 и 2,7 пъти от земните.

Въпросните планети орбитират изключително близо около своята звезда. Цялата планетна система се вмества в една десета от астрономическа единица (средното разстояние между Земята и Слънцето).
В Млечния път има най-малко 100 млрд. планети