Астрономи откриха метална планета | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Тя е почти изцяло съставена от желязо и никел

Британски астрономи откриха в съзвездието Дева съвсем необичайна планета, която почти изцяло е съставена от желязо и никел, съобщи Сайънс алърт.

Една година на тази планета минава за едва 120 минути. Било установено, че планетата сравнително наскоро преживяла опасно доближаване до бяло джудже - звезда, притежаваща изключителни приливни сили. Както отбелязват учените, подобни звезди имат способността да "поглъщат" планети, чиито останки са привлечени от светилото.

Въпросната планета е едва ли не единственото небесно тяло във Вселената, което е успяло да понесе ефекта от чудовищните приливни сили.

Планетолози поясняват, че тази планета-ядро е била по-голяма камениста планета, чиято външна част е била отнета от звездата.

Според тях подобна може да бъде и съдбата на планетата Марс, която може да бъде погълната от Слънцето.

Тя е почти изцяло съставена от желязо и никел