НАСА публикува нови близки снимки на астероида Бену | IT.dir.bg

НАСА публикува нови близки снимки на астероида Бену 8
Снимка: NASA

НАСА публикува нови близки снимки на астероида Бену

Съществува малък шанс за сблъсък със Земята след 150 години

Космическият апарат OSIRIS-REx, който е в орбита около астероида Бену, пусна най-детайлните си снимки на космическия обект.

Сондата е направила снимките на 17 януари, когато е била само една миля (1,6 километра) над повърхността на Бену, използвайки навигационната си камера NavCam 1, съобщават от НАСА.

Вижте снимките >> >> >>

OSIRIS-REx стартира през 2016 г. с цел изучаване и събиране на проби от астероид близо до Земята. Сондата се приближи до Бену в началото на декември 2018 г. и започна своята орбита около астероида през януари.

Бену е най-малкият обект, около който орбитира апарат, създаден от човечеството. Дължината на астероида е едва 500 метра.

Орбитирането около нещо толкова малко е много трудно, тъй като астероидът почти няма гравитационно поле. Заради това сондата е снабдена с мощна камера, а изображенията от нея се използват за калибриране на орбитата.

НАСА се интересува от Бену, защото астероидът съдържа следи от древната Слънчева система и може да помогне за отговарянето на въпроса как е възникнал живота на Земята. Освен това в средата на 22 век има шанс от 0.037% Бену да се сблъска със Земята.

НАСА публикува нови близки снимки на астероида Бену 8