Учени: Не правете нов голям адронен колайдер | IT.dir.bg

Учени: Не правете нов голям адронен колайдер 20
Снимка: Shutterstock

Учени: Не правете нов голям адронен колайдер

Проектът ще струва 100 милиарда долара, но мое да не произведе никакви ценни резултати

Големият адронен колайдер (LHC) в Швейцария, доведе до някои революционни открития в света на теоретичната физика. 25-километровия ускорител на частици с висока енергия на ЦЕРН позволи на учените да завършат Стандартния модел на физиката на елементарните частици с бозона на Хигс.

Въз основа на успеха на LHC, много учени сега са развълнувани да построят нещо по-голямо и по-добро - ускорител на частици, който ще бъде почти четири пъти по-голям. Цената на проекта може да достигне до 100 милиарда долара.

Вижте как изглежда Големият адронен колайдер в Швейцария >> >> >>

ЦЕРН е в ранните етапи на разработване на дизайн за 100-километров "Бъдещ кръгов ускорител", който се очаква да бъде изпълнен до 2040 г. Но не всички са съгласни, че такъв масивен колайдер дори би довел до значителен напредък в нашето разбиране за Вселената.

В есе за Big Think докторът по физика Том Хартсфийлд твърди, че масивните ускорители на частици просто не си струват парите и усилията.

Според него откритията, до които са довели колалайдерите на частици, са все по-неясни и теоретични.

Освен това, все още има шанс суперсиметрията, силно свързан набор от правила, които учените са използвали, за да запълнят пропуските в Стандартния модел на физиката на елементарните частици, не е в състояние да обясни всичко.

"В момента има много известни проблеми във физиката", твърди Хартсфийлд. "100 милиарда долара биха могли да финансират (съвсем буквално) 100 000 по-малки експеримента по физика".

Толкова много пари биха могли дори да решат други големи проблеми, предположи той, като термоядрения синтез, което би могло да направи истинска революция в добива на електричество.

Учени: Не правете нов голям адронен колайдер 20