ЦЕРН разкрива подробности за Хигс бозона | IT.dir.bg

ЦЕРН разкрива подробности за Хигс бозона 2
EPA/БГНЕС

ЦЕРН разкрива подробности за Хигс бозона

Резултати от тестове на ЦЕРН разкриват повече подробности за Хигс бозона.

Две години след откриването на неуловимия Хигс бозон, физиците вече знаят малко повече за поведението му.

Оказва се, че частицата се държи точно според очакванията им, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

От Европейската организация за ядрени изследвания - ЦЕРН съобщават, че двата експеримента, които преди допринесоха да се потвърди съществуването на Хигс бозона, са разкрили детайлни подробности за производството, разпада и взаимодействието му с други частици.

Смята се, че Хигс бозонът е частицата, която дава маса на материята след Големия взрив преди 13,7 млрд. години.

Резултатите съвпадат с прогнозите на Стандартния модел, който обяснява взаимодействията във Вселената на ниво елементарни частици.

Стандартният модел е основен модел във физиката на елементарните частици, според който всичко във Вселената е изградено от 12 фундаментални частици.

Специалистите от ЦЕРН и други физици се опитват да установят точността на въпросния модел.

Хигс бозонът беше открит в експериментите ATLAS и CMS - детектори на частици в Големия адронен колайдер на ЦЕРН.

Физиците от десетилетия подозираха, че загадъчната частица съществува.

Подозренията им се потвърдиха едва през 2013 г. и още същата година двамата учени, предсказали съществуването на Хигс бозона - Питър Хигс и Франсоа Енглер, бяха удостоени с Нобелова награда за физика.

Миналата година Стивън Хокинг предупреди, че по-нататъшни експерименти с Хигс бозона могат да доведат до катаклизъм от невиждани мащаби - разрушаване на времето и пространството.

В предисловието на книгата си „Starmus: 50 години от първия полет на човек в космоса” Хокинг заявява, че „Хигс бозонът има много опасен потенциал: ако влезе в състояние на повишена нестабилност, той може да доведе до разпад на вакуума”.

Освен всичко друго, според Стивън Хокин откриването на Хигс бозона е направило физиката по-безинтересна.
ЦЕРН разкрива подробности за Хигс бозона 2

ЦЕРН разкрива подробности за Хигс бозона

Резултати от тестове на ЦЕРН разкриват повече подробности за Хигс бозона.

Физиците от десетилетия подозираха, че загадъчната частица съществува.