Facebook търгува с емоциите на потребителите | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Facebook търгува с емоциите на потребителите
YouTube

Facebook търгува с емоциите на потребителите

Facebook изучава и определя емоционалното състояние на своите потребители, а след това подава информацията към други компании.

28 232
Информацията идва от официален документ, подготвен от корпорацията за австралийска банка. В някои от 23-те му страници Facebook разкрива как проучва и класифицира емоционалното състояние на потребителите си в различни групи и под-групи.

Информацията се предоставя на рекламодателите, които на практика могат да "атакуват" потребителите, когато те са депресирани, щастливи, тревожни или под стрес, съобщава The Australian, цитиран от Motherboard.

От Facebook са направили официално обръщение по повод на изнесената информация, наричайки документа "изследователски материал". Компанията твърди, че не е създала нов рекламодателски пакет, който да позволява търгуването на емоционалното състояние на потребителите.

На практика обаче, тази информация се предоставя на други компании, които сами определят за какви цели ще я използват.

И за да станат нещата още по-мрачни, нека припомним, че Facebook има патологичен интерес към емоциите на потребителите, като е провеждала поне няколко експеримента в тази насока.

Разбират вашата заплата по туиитовете Ви >> >> >>



Единият от тях е бил насочен към манипулирането на чувствата на потребителите.

От Facebook са провели изследването си върху 700 000 души и са установили, че положителните и отрицателните емоции са заразни.

Екип на корпорацията заедно с учени от университета Корнел и университета на Сан Франсиско са използвали системата от алгоритми, за да променят подаваното съдържание към потребителите.

Facebook пуска филтър за фалшиви новини >> >> >>



Авторите са искали да разберат дали броят на позитивните или негативни съобщения, прочетени от ползвателите, влияе на съдържанието на публикуваните от самите тях постове в сайта.

Те са установили, че избраните за проучването потребители са започнали да употребяват повече негативни или позитивни думи в зависимост от вида на съдържанията, на които са били "подложени" - на практика нюзфийда е променил емоционалното им състояние.

Според авторите "тези резултати показват, че социалните мрежи действително са предпоставка за масова емоционална зараза".

Основател на Pirate Bay: Facebook е диктатура >> >> >>



Изследователите провели експеримента подчертават, че той е "съвместим с политиката за използване на данни, която всички потребители са длъжни да приемат, създавайки профил във Facebook".

Други изследвания са установявали, че информацията видяна в нюзфийда на Facebook и резултатите от първата страница на Google могат сериозно да повлияят на политическите и философските убеждения на хората.

Изследване на американския психолог Робърт Епщайн разкри, че резултатите от търсенията в Google са определящи за вота на избирателите, които не са решили за кого да гласуват. 90% от избирателите, които не са избрали своя политически кандидат приемат за напълно вярна информацията показана на първата страница на търсачката.

Асандж: Google работи за правителството на САЩ >> >> >>

Facebook търгува с емоциите на потребителите

Facebook търгува с емоциите на потребителите

Facebook изучава и определя емоционалното състояние на своите потребители, а след това подава информацията към други компании.

28 232 YouTube
Информацията идва от официален документ, подготвен от корпорацията за австралийска банка. В някои от 23-те му страници Facebook разкрива как проучва и класифицира емоционалното състояние на потребителите си в различни групи и под-групи.

Информацията се предоставя на рекламодателите, които на практика могат да "атакуват" потребителите, когато те са депресирани, щастливи, тревожни или под стрес, съобщава The Australian, цитиран от Motherboard.

От Facebook са направили официално обръщение по повод на изнесената информация, наричайки документа "изследователски материал". Компанията твърди, че не е създала нов рекламодателски пакет, който да позволява търгуването на емоционалното състояние на потребителите.

На практика обаче, тази информация се предоставя на други компании, които сами определят за какви цели ще я използват.

И за да станат нещата още по-мрачни, нека припомним, че Facebook има патологичен интерес към емоциите на потребителите, като е провеждала поне няколко експеримента в тази насока.

Разбират вашата заплата по туиитовете Ви >> >> >>



Единият от тях е бил насочен към манипулирането на чувствата на потребителите.

От Facebook са провели изследването си върху 700 000 души и са установили, че положителните и отрицателните емоции са заразни.

Екип на корпорацията заедно с учени от университета Корнел и университета на Сан Франсиско са използвали системата от алгоритми, за да променят подаваното съдържание към потребителите.

Facebook пуска филтър за фалшиви новини >> >> >>



Авторите са искали да разберат дали броят на позитивните или негативни съобщения, прочетени от ползвателите, влияе на съдържанието на публикуваните от самите тях постове в сайта.

Те са установили, че избраните за проучването потребители са започнали да употребяват повече негативни или позитивни думи в зависимост от вида на съдържанията, на които са били "подложени" - на практика нюзфийда е променил емоционалното им състояние.

Според авторите "тези резултати показват, че социалните мрежи действително са предпоставка за масова емоционална зараза".

Основател на Pirate Bay: Facebook е диктатура >> >> >>



Изследователите провели експеримента подчертават, че той е "съвместим с политиката за използване на данни, която всички потребители са длъжни да приемат, създавайки профил във Facebook".

Други изследвания са установявали, че информацията видяна в нюзфийда на Facebook и резултатите от първата страница на Google могат сериозно да повлияят на политическите и философските убеждения на хората.

Изследване на американския психолог Робърт Епщайн разкри, че резултатите от търсенията в Google са определящи за вота на избирателите, които не са решили за кого да гласуват. 90% от избирателите, които не са избрали своя политически кандидат приемат за напълно вярна информацията показана на първата страница на търсачката.

Асандж: Google работи за правителството на САЩ >> >> >>