Съоснователят на Google Сергей Брин работи по изключително амбициозен проект: масивен дирижабъл. Той е в пъти по-голям от печално известния Хинденбург, претърпял катастрофа през 1937 година.

Задачата на гигантския летателен съд ще е да доставя хуманитарна помощ на нуждаещи се хора в труднодостъпни места. Той е разработка на компанията LTA Research, чийто собственик е Брин.

Тя очаква дирижабълът да бъде най-екологичният до момента. Той ще работи с помощта на най-голямата водородна горивна клетка, която е летяла във въздуха досега. Рекордът за това се държи от самолета с нулеви емисии ZeroAvia, който също работи на водород. Той притежава сравнително малка водородна клетка от 0,25 мегавата.

Водородните системи са от полза не само за околната среда, а и за самите летателни апарати, тъй като са далеч по-леки от литиево-йонните батерии. Има обаче много пречки по пътя. Една от тях е, че водородните горивни клетки произвеждат много излишна вода и топлина. Безопасното съхранение на течен водород в резервоарите за гориво също е доста сложно.

В момента LTA Research работи върху дирижабъл, задвижван от батерии, който може да побере до 14 пътници. Той се нарича Pathfinder 1. Първата водородна горивна клетка за този проект ще бъде произведена от друга компания. Засега не е ясно след колко време ще можем да видим готовия летателен апарат.