Siemens разработва водородни влакове за Deutsche Bahn | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Siemens разработва водородни влакове за Deutsche Bahn
Снимка: Simens

Siemens разработва водородни влакове за Deutsche Bahn

Едно зареждане за 15 минути ще осигурява пробег от 600 км

| Редактор: Стоян Гогов 17 2521

Siemens Mobility и Deutsche Bahn започнаха да разработват влакове с водородни горивни клетки и зарядни станции за тях. Те са предназначени да заменят дизеловите влакове в местните железопътни мрежи на Германия. Тестването им трябва да започне през 2024 г., предава technews.bg.

Прототипът, разработван от Siemens, се основава на електрическия влак Mireo Plus, който ще бъде оборудван с горивни клетки за превръщане на водорода и кислорода в електричество и с батерия, съобщи Ройтерс.

Модулната система за захранване ще осигури възможност за работа от всеки от трите източника - горивни клетки, батерии и съществуващи въздушни линии. Прототипът ще се зарежда с гориво за 15 минути, ще има обхват от 600 км и максимална скорост от 160 км/ч.

Мрежата 33 000 км на германския железопътен оператор Deutsche Bahn е електрифицирана само на 60%, така че все още експлоатира около 1300 локомотива с изкопаеми горива. Но дългосрочната цел на Германия и Европейския съюз е да се прекратят напълно въглеродните емисии от железопътния транспорт, вкл. чрез водородни влакове.

Siemens изчислява, че през следващите 10-15 години в Европа ще трябва да бъдат заменени 10 000 - 15 000 влака, от които 3000 само в Германия. Всеки влак ще струва от 5 до 10 милиона евро, т.е. пазарният потенциал се оценява на 50-150 милиарда евро.

Германското правителство очаква чистият водород ще стане конкурентен на изкопаемите горива и ще играе ключова роля в "декарбонизацията" на промишлеността, отоплението и транспорта. Планове за водородно бъдеще крои и Великобритания. Холандия също се насочва към водородни влакове.

Siemens разработва водородни влакове за Deutsche Bahn

Siemens разработва водородни влакове за Deutsche Bahn

Едно зареждане за 15 минути ще осигурява пробег от 600 км

| Редактор : Стоян Гогов 17 2521 Снимка: Simens

Siemens Mobility и Deutsche Bahn започнаха да разработват влакове с водородни горивни клетки и зарядни станции за тях. Те са предназначени да заменят дизеловите влакове в местните железопътни мрежи на Германия. Тестването им трябва да започне през 2024 г., предава technews.bg.

Прототипът, разработван от Siemens, се основава на електрическия влак Mireo Plus, който ще бъде оборудван с горивни клетки за превръщане на водорода и кислорода в електричество и с батерия, съобщи Ройтерс.

Модулната система за захранване ще осигури възможност за работа от всеки от трите източника - горивни клетки, батерии и съществуващи въздушни линии. Прототипът ще се зарежда с гориво за 15 минути, ще има обхват от 600 км и максимална скорост от 160 км/ч.

Мрежата 33 000 км на германския железопътен оператор Deutsche Bahn е електрифицирана само на 60%, така че все още експлоатира около 1300 локомотива с изкопаеми горива. Но дългосрочната цел на Германия и Европейския съюз е да се прекратят напълно въглеродните емисии от железопътния транспорт, вкл. чрез водородни влакове.

Siemens изчислява, че през следващите 10-15 години в Европа ще трябва да бъдат заменени 10 000 - 15 000 влака, от които 3000 само в Германия. Всеки влак ще струва от 5 до 10 милиона евро, т.е. пазарният потенциал се оценява на 50-150 милиарда евро.

Германското правителство очаква чистият водород ще стане конкурентен на изкопаемите горива и ще играе ключова роля в "декарбонизацията" на промишлеността, отоплението и транспорта. Планове за водородно бъдеще крои и Великобритания. Холандия също се насочва към водородни влакове.