Учени представиха иновативен хибриден самолет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Учени представиха иновативен хибриден самолет
Снимка: NASA

Учени представиха иновативен хибриден самолет

Разработката е дело на Масачузетския технологичен институт

| Редактор: Катя Димитрова 15 4283

Екип инженери от Масачузетския технологичен институт (МИТ) в САЩ създаде концепция за хибриден електрически самолет. Той може да намали емисиите на азотен оксид и вредните парникови газове, които допринасят за смог и киселинни дъждове, с цели 95 процента.

Азотните оксиди са свързани също така с респираторни и сърдечно-съдови заболявания, което води до около 16 000 смъртни случая годишно, по данни на института. Намаляването на тези емисии с 95% може да ограничи тези смъртни случаи с 92 на сто и да спасява десетки хиляди животи годишно.

"Това все още би било огромно инженерно предизвикателство, но няма фундаментални физически ограничения", коментира Стивън Барет, професор по аеронавтика и астронавтика в МИТ.

Докато основният източник на тяга на новия хибриден самолет все още е конвенционалната газова турбина, в този случай е разположена в товарния отсек, а не на самите крила. Тя ще задвижва генератор за производство на електричество. Тогава получената енергия ще захранва монтирани на крилото електрически витла.

Емисиите на турбината също ще бъдат допълнително намалени чрез използването на система за контрол, подобна на тази, която се намира на съвременните тежкотоварни дизелови камиони.

Учени представиха иновативен хибриден самолет

Учени представиха иновативен хибриден самолет

Разработката е дело на Масачузетския технологичен институт

| Редактор : Катя Димитрова 15 4283 Снимка: NASA

Екип инженери от Масачузетския технологичен институт (МИТ) в САЩ създаде концепция за хибриден електрически самолет. Той може да намали емисиите на азотен оксид и вредните парникови газове, които допринасят за смог и киселинни дъждове, с цели 95 процента.

Азотните оксиди са свързани също така с респираторни и сърдечно-съдови заболявания, което води до около 16 000 смъртни случая годишно, по данни на института. Намаляването на тези емисии с 95% може да ограничи тези смъртни случаи с 92 на сто и да спасява десетки хиляди животи годишно.

"Това все още би било огромно инженерно предизвикателство, но няма фундаментални физически ограничения", коментира Стивън Барет, професор по аеронавтика и астронавтика в МИТ.

Докато основният източник на тяга на новия хибриден самолет все още е конвенционалната газова турбина, в този случай е разположена в товарния отсек, а не на самите крила. Тя ще задвижва генератор за производство на електричество. Тогава получената енергия ще захранва монтирани на крилото електрически витла.

Емисиите на турбината също ще бъдат допълнително намалени чрез използването на система за контрол, подобна на тази, която се намира на съвременните тежкотоварни дизелови камиони.