Mozilla пусна нова версия на браузъра Firefox, в която са добавени допълнителни функции за гарантиране на поверителността на потребителите.

Функцията Query Parameter Striping автоматично премахва символните низове, добавени в края на URL адреса. Такива параметри в URL адресите позволяват на различни сайтове (например Facebook, Hubspot, Olytics и много други) да проследяват действията на потребителите и да им показват таргетирани реклами.

Тогава вместо обичайния адрес https://www.site.com/example.html се показва нещо като https://www.site.com/example.html?fbclid=aa7-V4yb6Yfit_9_Pd.

Този набор от знаци след въпросителния знак е параметър на заявката, който може да покаже на компанията, че потребителят е кликнал върху връзка, като по този начин помага за създаването на профил за таргетиране на реклами. Ако активирате функцията Query Parameter Striping в най-новата версия на Firefox, тя ще премахне тези "допълнителни" символи, преди да зареди URL адреса. По този начин Facebook няма да получи информация за потребителя. Понастоящем функцията работи чрез черния списък и обхваща Olytics, Drip, Vero, HubSpot, Marketo и Facebook.