Онлайн магазинът Temu се сблъсква с по-строги регулации в ЕС
Причината е преминаването на прага от 45 милиона потребители
Търговецът на дребно за бърза електронна търговия Temu на китайската компания PDD Group вероятно ще бъде подложен на строги правила на ЕС за онлайн съдържание, които вече се прилагат за технологични гиганти като Meta Platfroms, Google и притежаваните от Илон Мъск социални медийни платформи "Х" и TikTok, след като средномесечните потребители на компанията в Европа се повишиха над ключов праг, съобщават Ройтерс и БНР.
Съгласно Закона за цифровите услуги (DSA) на Европейския съюз компаниите с повече от 45 милиона потребители са обозначени като много големи онлайн платформи (VLOP) и от тях се изисква да направят повече за борба с незаконното и вредно съдържание, както и с фалшивите продукти на своите платформи.
Temu, която навлезе на пазара на ЕС през април миналата година, заяви, че има около 75 милиона средно месечни активни потребители в Европейския съюз за шестте месеца до 31-ви март тази година, според актуална информация на сайта на онлайн платформата за търговия на дребно.
Европейската комисия заяви, че е наясно, че броят на потребителите на Temu е надхвърлил прага по Закона за цифровите услуги.
"Ние сме в контакт с платформата с оглед на евентуални указания в бъдеще", отбеляза говорител на Комисията.
Основаната от Китай онлайн платформа за продажби на модни стоки Shein отчете през миналия месец 108 милиона средномесечни активни потребители в блока от 27 държави и сега обсъжда с Комисията възможното ѝ определяне по Закона за цифровите услуги, отбелязва Ройтерс.