Социалната мрежа X на Илон Мъск има над 500 милиона потребители през юли
Актуализираното лого на компанията се появи и на покрива на нейната централа в Сан Франциско
През изминалата седмица основното внимание на свидетелите на трансформацията на Twitter беше насочено към промяната на традиционното лого със синя птица в кратък символ "X" на черен фон. В същото време месечният брой на активните потребители на X надхвърли 541 млн. души, както заяви собственикът на социалната мрежа Илон Мъск. Актуализираното лого на компанията се появи и на покрива на нейната централа в Сан Франциско.
Последното, както съобщава CNBC, не се е разминало без претенции от страна на градските власти, които отдавна изразяват недоволство от "своеволията" на Мъск. Когато малко след закупуването на Twitter за 44 млрд. щ. долара през октомври миналата година той започна да превръща офис помещенията в централата, които се освобождаваха след съкращения на персонала, в места за нощуване, това предизвика оплаквания от страна на местните власти, с които подобни действия трябва да бъдат съгласувани по закон.
Сега проблемът е светещата буква "Х" на покрива на сградата на централата на компанията. Монтирането на подобни конструкции върху високи сгради също трябва да се съгласува с местните власти, но този път процедурата не е спазена и когато инспекторите пристигат в централата с искане да ги пуснат на покрива, за да проверят безопасността на конструкцията, служителите на X отказват, като заявяват, че конструкцията е разположена на покрива временно само за събитието.
През изминалата седмица Илон Мъск обяви също, че през юли X е успял да достигне до 541 562 214 активни потребители, които редовно посещават социалната мрежа. Както допълни милиардерът, това число вече отчита значителната част от ботовете, които са били отрязани. За X този крайъгълен камък съответства на нов рекорд от началото на тази година. Threads на Марк Зукърбърг, който беше пуснат на 5 юли, беше изтеглен от 100 милиона потребители през първата си седмица на пазара. След това, както призна самият ръководител на Meta Platforms, повече от половината потребители са загубили интерес към Threads. Тя все още се надява да увеличи броя на аудиторията си, като предложи нови функционалности и интеграция с Instagram.
За да прекъсне всички връзки с историческия символ и име на Twitter, Илон Мъск през изтичащата седмица насърчи промяната на името на бутона за публикуване на съобщения на страниците X на социалната мрежа. Вместо познатото "изпрати туит", то беше заменено за кратко с безличното "публикувай" (на английски post). Очевидно това наименование на действието и на самата публикация на страниците на социалната мрежа трябва да бъде приключено окончателно в близко бъдеще.