Гигантски самолет ще извежда кораби в космоса
Съоснователят на Microsoft Пол Алън и ветеранът на аерокосмическата индустрия Бърт Ратън ще създадат най-големия в света самолет, с който ще може да се извеждат товари и астронавти в космоса. Те обещават поредното им съвместно начинание да отвори нова глава в американските космически полети, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Обратно в новинатаКоментари - Гигантски самолет ще извежда кораби в космоса | IT.dir.bg
Коментари
Дир-коригирайте статията. Дори на проектно ниво, със своите 554 тона, това няма да е най-"големия" самолет в света. Одавна лети тоста по-тежък от него самолет. А кокото до идеята да се ползва носител-самолет тя никак не е нова, но все още е технически нерентабилна. Всъщност , вероятно е поредната реклама на зелен хайвер, все пак ултра мега перфектната ни глобална икономическа система се регулира изцяло от .....слухове.
А бе хората ясно са ти написали: "ще има размах на крилата 116 метра - най-големия в света". А това че някой е направил най-тежкият самолет в света, не мисля че е повод за гордост.
Най-големия ще е, бъркаш. АН 225 Мрия, наистина има над 600 тона излетна маса, но самия самолет тежи "само" 150 тона. Пък и размаха на крилете му е под 90 м.
Всъщност, самолет-носител с подобна концепция беше изпробван в проекта на Ричард Брансън. Това е доста по-голямо, и вуъв всички случаи по-усъвршенствано. Да, идеята не е нова. Тя датира от далечната 1943-44. И без много труд можете да се сетите че е разработена в Германия. Вярно, смисълът е бил да се бомбардира Ню Йорк и други големи градове, но идеята за "стратосферен самолет" е още оттогава. По-късно имаше идея по подобен начин да се изстрелва съветската совалка "Буран", но нищо не излезе от този проект.
Действително най - големия самолет е Ан -225 Мрия, който има товароподемност от 280 тона. Но с товар от 150 тона максималната му височина на полета е 7000 метра , с товар от 200 тона - 4500 , а с максимален товар 3500. В случая става дума за самолет с товароподемност от 222 тона и височина на полета 9000 метра. Далечина на полета 9200 мили , а далечина с товар от 222тона 2400 километра. Целта явно са пилотираните полети. Защото при тях е от значение метеорологичните условия. При лошо време не е разрешено излитане защото евентуална спаситена операция при катапултиране ще е невъзможна. Освен това става дума за извеждане на товари във всякаква орбита по отношение наклона и към екватора и не се плащат пари за космодрум.
Затова скъпи "hm" съм сложил най-"голям" в кавички, защото ако беше дори колкото бебе запознат с техническата материя ще знаеш, че такъв термин няма. И тъй като все пак е написан в, иначе, техническа статия, реших, че не е коректно и се "разписах". А затова дали една рисунка е най-"големия " самолет в света, искам да кажа ,че докато пиша това, нахвърлях на А4 един самолет дето ще е около 200м размах в мащаб 1:1000. Много хубав се получи, не само ще изстрелва ракети , ами и следващото световно по футбол ще приеме. Та така.
Планински, требе малко мозък верно, както и няколко прости формулки, с които да сметнеш дали с шест двигателя на 747 с тяга макс 200kN и такава аеродинамична компановка ще вдигнеш самолет с маса празен 554 тона, а плюс гориво (още поне 300 тона) и товар ( още 40-50 тона).Малко мозък тябва, ама като липсва.
Вече няма да има нужда от космодрум да се изтрелват ракети. От него ще стартита самолета, който ще го изстрелва ...
Да, вероятно това имат предвид:). Но това е проето една от дименсиите на един самолет, и няма как да се вади извода , че е най-"голям". Щото ако така излиза, че ако има най-дългия колесник пак е най-голям, и ако носа на пилота е най-широк, пак е най-"голям" и така. Ама то виц стана почти цялата работа:) Айде , със здраве:).
"няма да има нужда от допълнителни разходи за гориво за ракета носител". Много интересно... в този самолет педали ли ще въртят, докато го издигнат в стратосферата!?
Абе те и китайци да наемат да въртят педалите, преди това с бая боб ще трябва да ги нахранят... За отработилите газове да не говорим :)