Коментари - Boeing изстрелва космическия си кораб този месец | IT.dir.bg

Коментари - Boeing изстрелва космическия си кораб този месец | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Това, което прави Мъск, е да икономисва от материали, ремонт, безопасност. Старшипът досега не е летял в космоса, нито пък с екипаж. Непрекъснато се подпалва и гърми. Тенекиите му се огъват. Корпусът е без покритие и се виждат заварките по ламарините. ,,КруДрагон" пък в голяма степен наподобява космическите капсули от програмите ,,Меркюри", ,,Джемини", ,,Аполо". Обаче медиите боготворят Мъск и ,,СпейсЕкс". Повторното използване на степени на ракетите е стара идея на НАСА, която е отхвърлена от мерки за безопасност.

Глупост подир глупост... Гледаш тестови ракети и бучиш че се виждали заварки и се палели... а какво искаш да виждаш? Изцяло готови че като гърмят да излезе по скъпо ли? И каква е защитата на Бойнг? Колко пари икономисаха в самолета МАХ, та затриха 500 човека? В желанието си да оплюеш Мъск изрече цяла купчина глупости...

Всичко бе, яйце...

_stankow

Дано успеят, добро е корабчето. Но за пилотиран полет могат да забравят. Двигателят на ракетата носител Атлас-V е руски, РД-180, а руснаците наложиха санкции - няма да го обслужват предстартово, няма да го доставят, няма да произвеждат резервни части за него. Кой екипаж ще се съгласи да лети, ако производителят на главния двигател не го преглежда, обслужва и не участва в изстрелването ? А кой застраховател и на каква цена ще застрахова такъв пилотируем полет ? Не знам, ще видим.

Спокойно бе догодина сменят ракетата с Вулкан. А за Атласите си имат още няколко двигателя - тествани и готови за полет.

_stankow

Taka e, повече от 20 руски двигателя има в щатите. Но говоря за изстрелването. Изделието е сложно, сложно се подготвя за пуск (както виждаме - с месеци). Трябва някой да го наблюдава по време на старта, преди старта да провери всичко. От него зависи старта. А пък Вулканът е доникъде. Двигателят му BE-4 - още по доникъде. Един тестов двигател доставен през 2020-та, още един се готви и това е.

Ракетата няма проблем в случая, а кораба, което няма нищо общо с двигателят на първата степен. Всъщност Вулкан като ракета е готова, само чака двигателите, така че може и тази година да излети.

_stankow

И как ракетата "да няма проблем", след като производителят на двигателя на първата степен, най-натовареният агрегат при старта и полета изобщо, отказва да го прегледа, обслужи и съпровожда при изстрелването ? Целият старт става проблемен, не само полезният товар - новият космически кораб. Нито един специалист няма да дойде да го погледне дори ! Рисково е.

Планиран първи полет с космонавти - ноември 2018. Четири години по-късно - един безпилотен полет и за малко да завърши трагично. Запазена марка на Боинг - години забавяне, щедро плащано от НАСА. А, всъщност, за какво е този втори кораб ? - Дракона си лети безпроблемно, не съм забелязал навалица за полети до МКС ?

Това не е Роскосмос, да лети на един кораб 60 години. Хората създават конкуренция, за да има прогрес и подобрения. А това, че Бойнг е затънала в бюрокрация компания, управлявана от хора, които не мислят за технологии, а само за пари - абсолютно вярно. И ако продължават така, един ден ще станат само спомен.

на боинг това му е най-голямата далавера да строи космически кораби, свършиха им гражданските полети и оръжията, вероятно от НАСА и правителството ги натискт повече, отколкото компанията и се занимава с това

_stankow

Късно идва корабчето. Драгони има произведени цели 4 броя. А МКС, след отказа на руснаците да се занимават повече с нея никой не ѝ дава повече живот от 2024-та година. Ми то е вдругиден ...

МКС спокойно може да си продължи да обикаля Земята и без руслямците.

_stankow

Е дано. Ама досега орбитата ѝ се коригираше от руските модули с двигателите на руските товарни кораби "Прогрес". Нататък как смятат да я карат американците - още не са казали. Като казвам "коригиране" има се предвид "повдигане" на орбитата. Иначе - постепенно се снижава и накрая пада.

Мъск го каза: Няма проблем да поемем и работата на руснаците.

"А, всъщност, за какво е този втори кораб ? - Дракона си лети безпроблемно" Тя и совалката летеше безпроблемно допреди всяка от двете аварии. След което програмата спираше да функционира за определено време. NASA се стреми да придобие две независими работоспособни технически решения, за да избегне повторение на ситуацията със совалките. А и след последните развития стана ясно, че не може да се разчита на руснаците за аварийна ситуация като например спешна евакуация на станцията. Така че два кораба са не само нужни, а практически задължителни.