Коментари - Китай прави водороден самолет | IT.dir.bg
Коментари
Нещо не схванах в цялата работа. - Били го използвали литиево-йонни батерии, че бързо подавали ток към двигателя, пък самолета бил с водородни клетки... Да не е някакъв хибрид?
трябва да имаш батериите, за да гарантираш, че винаги ще има ток за двигателите. Все пак самолета може да направи лупинг или да лети за кратко на 90 градуса или да пикира, нещо което може да смущава производството на ток от водородната клетка. Правилно е написано, не го сравнявай с водородните коли, които се карат хоризонтално или максимум по 35-40 градуса наклон.
Ами как ще схванеш, като си тъп! Водородната клетка произвежда ел. енергия, с която захранва батерията, а последната захранва електромотора. Това се налага, понеже при полет самолетът има нужда от различна мощност в зависимост от фазата на полета. Водородната клета не може да покрие този диапазон от мощности и затова се прибавя подходяща батерия. Кое е толкова сложно за разбиране?
КПД на горивните клетки с водород е около 50%. Като се сложат загубите по добиването на водород, КПД пада дори под това, на ДВГ.
Преди много години имаше модификация на ТУ154, работеща с водород.
Не е имало. Само един от 3те двигателяна въпросния Ту-154 е бил с водород, без останалите 2 стандартни въобще не е можел да лети.
Следващата стъпка - забраняват се всички други самолети над Китай, защото замърсяват околната среда.
Защото Н2 като гори не замърсява, така ли??? Само да попитам, какво става с N2, който е около 70% от атмосферата при висока температура и наличие на О2??? Нещо да сте чували зd NOx???