Китай прави водороден самолет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Китай прави водороден самолет 2
Снимка: Comac

Китай прави водороден самолет

Първите тестове са приключили успешно

| Редактор: Стоян Гогов 15 2988

Държавната китайска компания Comac обяви, че е завършила успешно първата фаза от тестовете на нов пътнически самолет, който се задвижва от водород, предава китайският ежедневник "Женмин жибао".

Прототипът е наречен Lingque-H и се задвижва от два витлови двигателя, захранвани с ток, черпен от водородни клетки. Експерименталният образец е извършил общо 10 полета, а китайските инженери са събрали всички необходими данни, за да го конструират в по-голям размер.

Според експерти "водородните" самолети ще намалят сериозно количеството вредни емисии, генерирани от гражданската авиация, и ще направят индустрията напълно екологична.

От Comac са използвали литиево-йонна батерия, която подава мощността мигновено към двигателя. Развитието в областта на електромобилите и водородните коли е помогнало на младите китайски инженери да внедрят изпитани решения във витловия си самолет.

Lingque-H

Снимка: Comac

Lingque-H се управлява с дистанционно, а размахът на крилете му е 6 метра. Китайците заявяват, че лесно могат да превърнат модела в безпилотник, което според неназовани източници е заинтересувало китайската армия.

Финалната цел на Comac е да създаде евтини и надеждни водородни самолети, които могат да пътуват на малки и средно големи разстояния, предимно в Китай и съседните му държави.

Китай прави водороден самолет 2

Китай прави водороден самолет

Първите тестове са приключили успешно

| Редактор : Стоян Гогов 15 2988 Снимка: Comac

Държавната китайска компания Comac обяви, че е завършила успешно първата фаза от тестовете на нов пътнически самолет, който се задвижва от водород, предава китайският ежедневник "Женмин жибао".

Прототипът е наречен Lingque-H и се задвижва от два витлови двигателя, захранвани с ток, черпен от водородни клетки. Експерименталният образец е извършил общо 10 полета, а китайските инженери са събрали всички необходими данни, за да го конструират в по-голям размер.

Според експерти "водородните" самолети ще намалят сериозно количеството вредни емисии, генерирани от гражданската авиация, и ще направят индустрията напълно екологична.

От Comac са използвали литиево-йонна батерия, която подава мощността мигновено към двигателя. Развитието в областта на електромобилите и водородните коли е помогнало на младите китайски инженери да внедрят изпитани решения във витловия си самолет.

Lingque-H

Снимка: Comac

Lingque-H се управлява с дистанционно, а размахът на крилете му е 6 метра. Китайците заявяват, че лесно могат да превърнат модела в безпилотник, което според неназовани източници е заинтересувало китайската армия.

Финалната цел на Comac е да създаде евтини и надеждни водородни самолети, които могат да пътуват на малки и средно големи разстояния, предимно в Китай и съседните му държави.