Плочите задминаха CD-тата по продажби в САЩ

Това с случва за първи път от 80-те години на миналия век

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Грамофонните плочи са по-скъпи от CD-тата, затова генерират повече приходи.

Плочите са по качествени като произведен звук ор сд тата. Това отдавна се знае, сд-то орязва качествотот на звука И двете са в миналото, всичко е в нета не е нужен носител

Да беше отбелязъл, че това е твоето лично мнение. Щото 232 милиона долара говорят друго.

232 милиона са едва 4% пише в статията. ТАка че...

Колосално тъпо племе са американците. Като им набият в простите кратуни, че скъпата плоча била с по качествен звук от диска и няма избиване. Простия потребител дори не може да осъзнае, че звука така или иначе се записва цифрово и всяко преубразуване в аналогов му сваля част от качеството.

Аз отдавна съм метнал всякакви видове CD and blue ray players в коша Стреамването е много по удобно

А как са пораджбите на восъчните цилиндри на Едисон?

По времето на развития социализъм една плоча струваше 2.30 лв. Сега са над 40 лв.

Да, плоча на Стефка Берова и Йордан Марчинков.

Модна гъзария

А може ли да обясниш как при преобразуване на аналогов сигнал (звук) в цифров не се губи качество? За един приятел питам.

плочата много повече смазва качеството (вкарва изкривявания) най-малкото ефекта на мекота , който е характерен за плочите е промяна на оригинала

когато се стигне до бас за 10 лв с някой с претенции за добър слух - да му пусна 5,6 вида компресии и да каже кое с повече загуба - винаги се отказват

ако отвориш сайта на НСИ и потърсиш калкулатора им за инфлация ще откриеш че от 1990 г август до миналият август инфлацията е 472290.6%. Следователно плоча която в края на соца е струвала 2,30 лв би трябвало днес да струва 10862,68 лв., в същия период преживяхме една деноминация /1000 значи еквивалента днес е към 10,86 лв.

А дори и нестатистически, в края на 80-те при средна заплата 250-300 лв. - 2.30 лв. плоча, сега при СЗ 1000-1200 лв., т.е. 4-ри пъти повече пак се получава една сума от 9.20 лв.

когато се поставя въпроса кое - дигитално или аналогово (плоча) е по-добре? според мен би трябвало да започнеш от първоизточника. Ако днес влезеш в едно звукозаписно студио, как мислиш на какво ти записват творбата - дигитално или на плоча? ако не знаеш ще ти издам една тайна записът ще е дигитален! от там логично най-доброто копие на оригиналния дигитален запис във всички случаи е дигитално копие. от копирането на дигиталния оригинал на плоча единствено можеш да загубиш от качеството заради самия процес на записване. е действително това което ще получиш в звукозаписното студио е с размери гигабайти за минута запис и преди да стигне до потребителя ще бъде компресирано многократно. дори и така има потребителски формати, които многократно надвишават човешките възможности да разпознават звук съответно при правилно калибриране на качествена уредба не биха били отличими дори от оригинала.

За скапаните балкантонки никой нямаше да даде повече от 3 лева. Западните плочи и през соца струваха 30 лева. Средната цена на LP на зapad e $18.

Това е един загиващ пазар.

Правилно, я да пуснат статистика за бройки продадени плочи и дискове. Със сигурност дисковете ще са повече в пъти.

жигулата и тя не беше скъпа

За пореден път ставам свидетел на напълно безсмислени спорове. Какво било качеството на звука, каква била цената, колко по-удобно бил интернета. Мнения всякакви, хора всякакви, защо вечно трябва да се цели уеднаквяването ни, като именно различните ни вкусове, правят и стоките и услугите, които потребяваме, толкова различни и от там вълнуващи. Аз лично съм почитател на грамофонните плочи. Купувам си и си служам с удоволствие без да мисля има ли по-качествен носител и по-удобен начин. Просто си е един много приятно и емоционално изживяване, което изпълва дома с уют. Не ангажирам абсолютно никой с това мнение. Просто казвам, че докато има хора като мен, ще има и предлагане на плочи. А както виждаме от последните няколко години - тенденцията е то да се увеличава. Бъдете здрави и се наслаждавайте на любимата си музика.

При запис на оригиналната златна плоча няма преобразуване на сигнала и ЦАП не е нужен. Иначе за звука си прав .

Ми CDто не може да се лъзга и прави скрачове.

Що спорите за глупости? За да усетиш разликата в звука, освен по-добър слух трябва да имаш и качествена техника. С усилвател и колонки за 500лв, никаква разлика няма да чуеш. Да не говорим, че за целта трябва да имаш и помещение. В панелката дали ще слушаш МП3, плоча или магнитна лента е все тая.

дебилно. Не можеш ли да цъкнеш с десен клавиш на мишката и да изпратиш flac-a до аудиоситемата в другата стая, да танскоднеш песента, за да стане подходяща за стари устройства, да си я пуснеш в тунел през Интернет - не ми хвалете тези тъпотий :)

какъв смисъл има да купуваш плоча, на която е записан звук, обработен дигитално, като за CD? Получаваш смотан CD звук, записан на винил. Звукозаписните студия едно време са били аналогови.

Плочите на западните изпълнители струваха 4лв.

При МР3 формата честотната лента е СКОПЕНА.

Върхов усилвател с ЛАМПОВИ КРАЙНИ СТЪПАЛА, върхов динамичен грамофон, в усамотена вила всред природата, зад прозореца вали сняг, в камината пукат истински дъбови цепеници а аз....обсъждам с Нея израстването на личността през Неокласицизма, на чаща червено бордо и ноктюрно на Шопен.

Скопена, глупости на търкалета! При 44kHz самплинг рейт нищо не е скопено защото това носи до 22kHz сигнал. За перспектива какви са нотите в музиката на 20 прагче на тънката струна на китара имаме само 1100 Hz , важните обертонове перфекта 5-та и трета степен са още до 1500 , дори да ти трябва за максимален реализъм обертона на следващата октава са само 2200 ... И не случайно е така никой възрастен не чува нищо над 16kHz, дори деца едва биха чули 20kHz. След като се филтрира сигнала и махне всичко над 22kHz който са огледални образи от самплинга не остава никакъв артефакт от дигитализацията . Другото са митове а дигиталния запис не старее . НО не отричам при плочите има някаква магия . В къщи имам тинейджър който не си е купил през живота диск но има 20 плочи , куриозното е на същите банди на който баща му си купуваше на черно плочи в България през 80-те за 20 кинта тавата. Още помня как ми трепереха ръцете като отворих за първи път For those about to rock ...

А си нямате представа какъв пик на продажби на плочи идва като създадат грамофонa за кола. Пускаш си тавата и Лексуса заспива с 150 км/ч на Higway to Hell ...

За тия който са ми сложили минус пояснение. В музиката освен честотен диапазон има и динамичен - отношение между най-силния и най слабия сигнал при дисковете се записва едно към едно. При плочите сигнала се компресира и после да е верен се декомпресира ( подобно на долби система) защото плочите изкривят динамичното съотношение ( да кажем два сигнала с отношение на амплитудата 2:1 се получат като 3:1 при записа , което е изкривяване, тоест при плочите се минава още една трансформация която внася нелинейни изкривявания и шум ... За по малък шум и нелинейни изкривявания се иска лампов усилвател инак полуроводниците има термичен шум който не може да се избегне . Но добър полупроводников усилвател е по-добър от лош лампов така че ако искаш истинско качество ( което никой не може да оцени почти) се иска големи пари и е излишно .

Аланкоолу, бъркаш дигитализация на аналогов сигнал с МР3 формата. AUDIO СD не е МР3. Въпреки че, и в двата случая се ръга пластмасов диск в устройство с тесен процеп. Но пиши, че е скучно без СТЕСНЕНИ специалисти.

Не че шума на лампите е по-малък а КРАЙНО ПАРАЛЕЛНО ДВУТКТНО КРАЙНО СТЪПАЛО на лампи унищожава НЕЧЕТНИТЕ ХАРМОНИЧНИ на изходът си. Така ламповите крайни стъпала имат по-приятен "мек" звук за слушателя, работейки на четни хармоници. Клирфактора е над 1% за среднокачествените и под 1% за скъпите играчки. Което е ГОЛЯМ ШУМ. Биполярните транзистори "шумят", защото се управляват чрез ток.. MOSFET транзистори не "шумят" закото се управляват чрез напрежение на управлявания гейт. Някога, в зората на космическите съобщения, а днес за военните от мерки за сигурност, се използваха лампи за СВЧ връзките. Конверторите с лампови приемници на СВЧ вълни се поставяха в течен азот за да се намали шумовата им температура. Лампите "шумят" много но имат и своите предимства с други характеристики.