Коментари - Какво знаем за един от най-иновативните електрически кораби | IT.dir.bg
назад

Какво знаем за един от най-иновативните електрически кораби

Влекачът eWolf ще започне да обслужва пристанището в Сан Диего в средата на 2023 година

Обратно в новината
| Редактор : Катя Димитрова

Коментари - Какво знаем за един от най-иновативните електрически кораби | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

В момента сме в електрическия балон. Всички се втурват да слагат батерии на всичко, без идея колко точно струва в дългосрочен план това. Появяват се вече моргите с излезли от употреба електрически автомобили, при които рециклирането на батериите е по-скъпо от самата кола и са оставени просто да гният.

Електрически балон викаш? Сигурно на свещи и газ се осветяваш? А компютърът ти консумира говежда тор!

Нулеви емисии, ако го зарежда Никола Тесла. Докато го зареждат въглищата и атомът, си е същото цапащо като ДВГ! За соларните не говорете, че те през нощтта не бачкат.

Единственият близък източник на "чиста" енергия е Слънцето, но не знам, как ще закараш динамото до там!

Путя щял бил да обслужвал Севастополското пристанище с електрически водни електрокари. Да, ама не....опять америкосы сделали прорыв в технологиях.

И като търпи бедствие някой кораб, точно в този момент нашият влекач се зарежда и не може да излезе. Не, благодарим ! Има далеч по-важни неща от розовите сънища на зелените гинеколожки.

..това не е спасителен кораб, а пристанищен влекач...

_stankow

И като търпи бедстиве някой кораб влекачите не излизат да спасяват ? Не отиват да помогнат на дрейфуващ кораб, останал без двигател, остават го да се качи на скалите !? :) Кой го прави това ? :)

не преставаш да чупиш тъпомерите пич. Уникален си. Та значи влекаче цял ден ще работи и ще му е свършила батерията и точно тогава ще трябва да "спасява" кораб и те будалите няма да имат други влекачи в базата, а ще работят само с един. А недей се боже да 2 кораба да бетстват, ами ако са 100... ужас ти казвам. и те само 1 влекач, ще имат.. а ако баба ти беше мъжка и имаше дръжка?

"бетстват"? Това какво точно значи, че ръчкат в bet365 ли?

_stankow

Да, бедствията точно тогава стават. Не питат. Единият влекач е в ремонт, един е зает, имате два свободни. А ви трябват три, защото 100,000 кораб дрейфува без двигател. И точно тогава нашичкият зарежда. Да излезе не може, защото не е стигнал зелената чертичка. Точно по средата на операцията трябва пък него да тръгне някой да спасява и става една ситуация - за чудо и холивуд. Та пак да кажа - коефициентът на техническа готовност на такова критично съоръжение (влекач) с такъв източник на енергия (презареждаеми батерии) напълно изключва някое пристанище да си сложи такъв таралеж. За никакви пари и за никаква реклама.

Това е писане на телефон докато се обядва. Проблем ли ти е ТОЧНО това Граматиков. Абе що не си направите сайт за това?

Аха. Ша сложи на въглища... Като Кузя. Кажи нещо за самолетоносач на въглища... Мълчиш нали русоробска подлого.никой не те смята тебе за капацитет. Явно е че си беден мишок дървен форумен философ търсещ изява. Големи тъпотии си изпраскал. Една компания с влекачи ще има само 3 и то от един клас. Няма да има 10 с алтернативни горива и са толкова тъпи че само такива ще имат. Ама разбира се през останалото време ще ползват само дизели да им е скъпо. Мисли бе.

А ако дизела е счупил бутало и е в ремонт точно по това време? И още по важно - ако Ботев беше с каска, а Левски с ботуши?

_stankow

Дизелът чупи бутало веднъж в годината. И обикновено влекачите имат по два двигателя, не спират мисията при отказ на единия двигател. А електрическата смешка се зарежда всеки ден. След всяка смяна. 12 часа работи, 4 почива, 8 часа се зарежда. Всеки ден. Не може да се разчита на такова задвижване. Не и за критично важни машини. От които зависи човешки живот. Не съм сигурен, че ще се намери фирма, която ще го сертифицира за влекач. Като лодка за разходка може.

абе много дървен философ си бе. Вече знае и коилко часа се зареждало. Абе смешко... ми ако има 12 линии за зареждане, а не една и батериите са разделени на 12 сегмента.. Аман дървени философи бе. Хабер си нямаш от ток и батерии.

Аре да те видим сега дървени философе - как става това сега тука. Аре да ни обясниш. Audi Q7 17kWh Зареждане у дома - 8 часа Зареждане на станция - 2.5часа Renault ZOE R90 - 41kWh Зареждане у дома - 25 часа Зареждане на станция - 2.67часа Jaguar I-PACE 90kWh Зареждане у дома - 40 часа Зареждане на станция - 2часа Дали па начините и системите за зареждане не са различни за разлика от малоумните ти изказвания които винаги са в една посока. справка: "mobilityhouse.com/int_en/knowledge-center/charging-time-summary"

А сега си представи, че кораба беше руски. Какво щеше да ломотиш тогава?

а руските са аналогови и на въглища.ха.ха.ха

Това с тези емисии е тотална глупост, всичко е просто да се има контрол върху енергията. Изсичат дървета и пресушават реки, а същевременно загрижени за екологията.... хайде няма нужда... а токсичните батерии какво ще ги правим....

КОЙ изсича дървета и пресушава реки? БРАЗИЛИЯ. А батериите от 2 годиони вече се рециклират на 98%!!!!!!!!! Аре намерете нови мантри. Тия вече се изтъркаха.

Стана ми интересно и питах чичко Гугъл. В първата статия, на която попаднах, с дата от 30.06 тази година пише: "On average, about 50% of a lithium-ion battery can be recycled in an effective way.". Та ако може да посочиш източника за 98% рециклиране...

Явно има да учиш много за дложния за тебе гоогле 2.5 мин Гоогле копи пейст ChurlKyoungLee и др. [3] първо смачка отпадъчната литиево-йонна батерия и след това се обработи термично, за да превърне горимия материал в газ, оставяйки LiCoO2. Във водна баня с постоянна температура се прибавят азотна киселина и водороден пероксид за разтваряне на LiCoO2, така че скоростта на излугване на Co и Li достига 85%.

интересно е че не пишат колко конски сили е.

Просто преводачът го е мързяло да преведе и това изречение. В оригиналната статия си е написано всичко (известно до момента) - два електромотора, всеки с мощност 1800KW (2418 к.с.) или общо - над 4800к.с., при батерия от 6 MWh. Разчетно усилие на куката на теглителния винч - 70 шорт-тона. Задвижване с азиподи (винтове в обтекатели на конзоли, които могат да се завъртат на 360 градуса, за максимално добра управляемост). Екипаж - 4 души. Строи се по правилата на ABS/US Coast Guard. Напълно нормален портови влекач за работа в тясна акватория.

определено здрава машина. На скоро гледах за влекачите на Канада. И те са по 5000 кончета.