Какво знаем за един от най-иновативните електрически кораби | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Какво знаем за един от най-иновативните електрически кораби
Снимка: Crowley Maritime Corp

Какво знаем за един от най-иновативните електрически кораби

Влекачът eWolf ще започне да обслужва пристанището в Сан Диего в средата на 2023 година

| Редактор: Катя Димитрова 27 2767

Корабостроителната компания Crowley Maritime Corp обяви, че създава първия изцяло електрически влекач в света. 82-футовата машина с нулеви емисии, наречена eWolf, ще започне да обслужва пристанището в Сан Диего, САЩ, в средата на 2023 година.

Преминаването към влекачи с електрическо задвижване може да има големи ползи за намаляване на въглеродния отпечатък на планетата. Според производителя, новата машина ще произведе 178 тона азотен оксид, 2,5 тона дизелови частици и 3100 метрични тона въглероден диоксид по-малко от конвенционалните влекачи през първите десет години от живота си.

В съобщението на компанията председателят на Управителния съвет на пристанището в Сан Диего Майкъл Цукет нарича първия по рода си влекач "нещо, което променя играта". "Той предоставя едновременно екологични, икономически и оперативни ползи за нашите общности и морската индустрия", коментира още той.

Морският транспорт допринася значително за световното замърсяване. Индустрията произвежда около 940 милиона тона емисии въглероден диоксид годишно или около 2,5% от глобалните емисии на парникови газове, сочат последните данни.

Какво знаем за един от най-иновативните електрически кораби

Какво знаем за един от най-иновативните електрически кораби

Влекачът eWolf ще започне да обслужва пристанището в Сан Диего в средата на 2023 година

| Редактор : Катя Димитрова 27 2767 Снимка: Crowley Maritime Corp

Корабостроителната компания Crowley Maritime Corp обяви, че създава първия изцяло електрически влекач в света. 82-футовата машина с нулеви емисии, наречена eWolf, ще започне да обслужва пристанището в Сан Диего, САЩ, в средата на 2023 година.

Преминаването към влекачи с електрическо задвижване може да има големи ползи за намаляване на въглеродния отпечатък на планетата. Според производителя, новата машина ще произведе 178 тона азотен оксид, 2,5 тона дизелови частици и 3100 метрични тона въглероден диоксид по-малко от конвенционалните влекачи през първите десет години от живота си.

В съобщението на компанията председателят на Управителния съвет на пристанището в Сан Диего Майкъл Цукет нарича първия по рода си влекач "нещо, което променя играта". "Той предоставя едновременно екологични, икономически и оперативни ползи за нашите общности и морската индустрия", коментира още той.

Морският транспорт допринася значително за световното замърсяване. Индустрията произвежда около 940 милиона тона емисии въглероден диоксид годишно или около 2,5% от глобалните емисии на парникови газове, сочат последните данни.