Изкуствен интелект е царят на StarCraft II | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Изкуствен интелект е царят на StarCraft II
Снимка: Blizzard

Изкуствен интелект е царят на StarCraft II

StarCraft II се смята за най-сложната игра, на която е побеждавала машина

| Редактор: Стоян Гогов 3 1206

Изкуственият интелект AlphaStar, създаден от програмисти на Google и компанията Deep Mind, победи всички водещи играчи в популярната компютърна стратегия StarCraft II и получи по-добри резултати от 99,8 процента от геймърите в общия рейтинг, съобщи сп. "Нейчър".

"Много ме впечатли стила на игра на AlphaStar. Той преценява точно кога да влезе в сражение със съперниците и кога да отстъпи. При това не чувствах да играя със свръхчовек, когото не мога да победя. Струваше ми се, че срещу мен е реален човек", каза Дарио Вюнш, един от водещите играчи в StarCraft II. Стратегията се смята за по-трудна от останалите игри, защото е в реално време, с бързо темпо и изисква абстрактно мислене и предвидливост.

Създателите на AlphaStar - британският програмист Дейвид Силвър и колегите му от Deep Mind вече няколко години водят в разработването на системи за игрален изкуствен интелект на базата на дълбоки невромрежи и машинно обучение, а не на специфични инструкции. Преди пет години те станаха известни със системата AlphaGo, която победи шампиона на Европа. Преди две години те преминаха към компютърните игри.

В StarCraft II опитните играчи вършат по много неща едновременно - управляват ресурсите си и правят сложни бойни маневри, за да победят стратегически противниците. Професионалистите играят с невероятна скорост - над 300 действия в минута. Сложността на играта поставя много предизвикателства пред изкуствения интелект.

За разлика от шаха, в нея войниците са стотици и се движат едновременно в реално време, а не един след друг. Докато една шахматна фигура има ограничен брой разрешени движения, AlphaStar трябва да избира от 10 на 26-а степен движения във всеки момент. Освен това информацията в StarCraft II не е перфектна - играчите често не виждат какво прави противникът. Това я прави непредвидима.

Изкуствен интелект е царят на StarCraft II

Изкуствен интелект е царят на StarCraft II

StarCraft II се смята за най-сложната игра, на която е побеждавала машина

| Редактор : Стоян Гогов 3 1206 Снимка: Blizzard

Изкуственият интелект AlphaStar, създаден от програмисти на Google и компанията Deep Mind, победи всички водещи играчи в популярната компютърна стратегия StarCraft II и получи по-добри резултати от 99,8 процента от геймърите в общия рейтинг, съобщи сп. "Нейчър".

"Много ме впечатли стила на игра на AlphaStar. Той преценява точно кога да влезе в сражение със съперниците и кога да отстъпи. При това не чувствах да играя със свръхчовек, когото не мога да победя. Струваше ми се, че срещу мен е реален човек", каза Дарио Вюнш, един от водещите играчи в StarCraft II. Стратегията се смята за по-трудна от останалите игри, защото е в реално време, с бързо темпо и изисква абстрактно мислене и предвидливост.

Създателите на AlphaStar - британският програмист Дейвид Силвър и колегите му от Deep Mind вече няколко години водят в разработването на системи за игрален изкуствен интелект на базата на дълбоки невромрежи и машинно обучение, а не на специфични инструкции. Преди пет години те станаха известни със системата AlphaGo, която победи шампиона на Европа. Преди две години те преминаха към компютърните игри.

В StarCraft II опитните играчи вършат по много неща едновременно - управляват ресурсите си и правят сложни бойни маневри, за да победят стратегически противниците. Професионалистите играят с невероятна скорост - над 300 действия в минута. Сложността на играта поставя много предизвикателства пред изкуствения интелект.

За разлика от шаха, в нея войниците са стотици и се движат едновременно в реално време, а не един след друг. Докато една шахматна фигура има ограничен брой разрешени движения, AlphaStar трябва да избира от 10 на 26-а степен движения във всеки момент. Освен това информацията в StarCraft II не е перфектна - играчите често не виждат какво прави противникът. Това я прави непредвидима.