Откриха нови планети, сравними със Земята | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Откриха нови планети, сравними със Земята

Американската космическа агенция НАСА потвърди, че извън Слънчевата система са открити две планети (екзопланети), сравними по размери със Земята, които се въртят около звезда подобна на Слънцето, съобщи ИТАР-ТАСС.

Обектите "Кеплер-20е" и "Кеплер-20f" са част от система от пет планети, наречена "Кеплер-20" и намираща се на разстояние приблизително 1000 светлинни години от съзвездие Лира. Предполага се, че двете планети са изградени от скали, посочва ДПА.

"Кеплер-20е" е малко по-малка от Венера, а "Кеплер-20f" е малко по-голяма от Земята. И двете планети се намират извън "обитаемата зона", както учените наричат областта около звезда, в която на повърхността на планетите би могло да съществува вода, необходима за наличието на евентуален живот.

"Кеплер-20е" обикаля светилото си за 6,1 дни, а "Кеплер-20f" - за 19,6 дни. подобен кратък период говори за доста негостоприемни условия, посочва НАСА. Температурата на първата планета достига 760 градуса по Целзий, при колкото се топи стъклото, пише БТА, цитирана от DarikNews. Температурата на втората е към 427 градуса - идентична със средната на Меркурий.

Останалите три обекта от системата са по-големи от Земята, но по-малки от Нептун. Данните бяха представени във вторник от Лабораторията за реактивно движение на НАСА в Пасадeна (щата Калифорния). Това са последните резултати от проучването на наблюденията, извършени от космическите телескопи "Кеплер", "Спицър" и от наземни телескопи през 2009 -2010 г.

НАСА потвърди за планета с условия за живот