НАСА държи на частната конкуренция в космоса
Конкуренцията е важна за програмата, която подпомага частните компании опитващи да усъвършенстват алтернатива на американските космически кораби за транспорт на астронавти, съобщи НАСА.
Миналата година американската космическа агенция (НАСА) насочи фондове към Blue Origin в размер на 22 милиона долара, Boeing - 92,3 милиона, SpaceX - 75 милиона и Sierra Nevada - 80 милиона.
Горната камара на парламента на САЩ (Сенатът) трябва да гласува проектозакона, за да влезе в сила. В събота, по–малко от четири години след старта на първата си космическа ракета, съвсем младата частна американска компания SpaceX трябва да осъществи и първия частен полет до Международната космическа станция (МКС).
НАСА разчита на частния сектор, с който създаде партньорства, да поеме щафетата от трите космически совалки, последната, от които летя през юли 2011 г. и да поемат товарите към МКС и астронавтите към 2015 г.
В момента САЩ зависят в тази сфера изключително от триместните руски Союз, за да качват астронавтите си на орбиталния преден пост на цена 50 милиона щатски долара за място. За товарите МКС разчита на автоматичните транспортни кораби на Русия Прогрес, европейската АTV и японската HTV, които не могат да се връщат на Земята за повторно използване, отбелязва АФП, цитирана от БГНЕС.