”Кюриосити” откри странни светли прашинки | IT.dir.bg

”Кюриосити” откри странни светли прашинки 2
NASA

”Кюриосити” откри странни светли прашинки

"Кюриосити" взе за пръв път пръст от Марс, за да тества оборудването си, и откри в пробата с големина на бебешки аспирин светли прашинки, които се открояват на общия червен цвят, съобщиха световните информационни агенции, цитирани от БТА.

Прашинките изглеждат не на място и първоначално екипът помислил, че те отново са паднали от марсохода, като малките пластмасови парчета, които бяха открити наскоро. След това обаче учените решиха, че това са частици от марсианската пръст с различен цвят.

Най-вероятно той се дължи на различен ъгъл, под който пада светлината, или на разделянето на пръстта. Възможно е също прашинките, които са с големина 1 мм, да са съставени от различни минерали. "Кюриосити" ще използва камерата и инструментите си, за да научи повече за тях.

Вижте снимки >>

Марсоходът кацна на Червената планета на 6 август. Очаква се изследователската му мисия, през която ще се опита да определи дали планетата има състав, подходящ за микробен живот, да продължи две години. Това е първата астробиологическа мисия на НАСА от сондите "Викинг", изстреляни през 70-те години на миналия век.

Скала на Марс изненада учените