Списанието, което е месечно издание на британския Институт по физика, излиза за пръв път през октомври 1988 г. Класацията е направена за неговата 25-годишнина, съобщи Би Би Си, цитирана от БТА.

Топ 5 на най-големите открития във физиката, според класацията:

► квантовите компютри
► улавянето на кинетична енергия - технология, позволяваща на обувки да зареждат мобилни телефони
► адронната ракова терапия
► графенът
► наноскопските суперлещи

По случай годишнината си списанието съставя и пет списъка с по пет открития от различни аспекти на физиката, както и петте най-големи пробива в неговата история.

Избирането на петте най-важни пробива, откакто съществува списанието, е било "по-трудно от избирането на Нобеловите лауреати", пише репортерката Тушна Комисариат и добавя: "За нас обаче те се отличават с това, че най-много са променили разбирането ни за света".

Това са в хронологичен ред:

► квантовото телепортиране (1992 г.)
► създаването на първия кондензат на Бозе-Айнщайн (1995 г.)
► ускоряващото се разширяване на Вселената (1997 г.)
► експерименталното доказване, че частиците неутрино имат маса (1998 г.)
► "виждането" на Хигс бозон в ЦЕРН (2012 г.).

Списанието публикува и пет снимки, дали възможност да видим физично явление или ефект. Те варират от микроскопски - електрони на меден кристал, до огромни - мъглявината Котешко око, уловена от космическиятелескоп "Хъбъл".

В списъка на петте най-големи въпроса, на които няма отговор, са някои вечни загадки, като дали животът на Земята е уникален, или какво представлява времето.

Предложени са и най-трудните физически главоблъсканици, за които не са нужни познания по физика, но определено са добро упражнение за ума.