Изкуствен интелект открива появата на деменция | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Следващата цел на учените е да го тестват върху 500 доброволци

| Редактор: Десислава Димитрова 2 5068

Учени от Кембриджския университет са измислили начин за ранна диагностика на деменция - с помощта на изкуствен интелект, пише в. "Индипендънт", цитиран от БТА.

Алгоритъмът се основава на сравнителен анализ на мозъчно изображение на пациента с подобни на диагностицирани с деменция. Системата работи с голямо количество данни, което прави възможно диагностицирането на заболяването в начален стадий.

Тестването на алгоритъма е показало, че той може да сигнализира за деменция дори при липса на ясни признаци за мозъчно увреждане. Следващата цел на учените е да го тестват върху 500 доброволци.

Изследователите отбелязват, че ранното откриване на деменция може да забави прогресията на заболяването и да подобри качеството на живот.

Следващата цел на учените е да го тестват върху 500 доброволци