Откриха нов спътник на Нептун | IT.dir.bg

NASA, ESA, M. Showalter/SETI Institute

Откриха нов спътник на Нептун

Космическият телескоп "Хъбъл" потвърди наличието на нов, досега неизвестен спътник на планетата Нептун, съобщи НАСА.

Спътникът, обозначен засега като S/2004 N 1, е 14-ият и най-малък спътник на Нептун. Той е с диаметър 19 км и е разположен на 105 251 км от планетата, обикалящ около нея между спътниците Лариса и Протея.

Мъникът прави цял орбитален кръг около Нептун за 23 часа, предаде БГНЕС.

S/2004 N 1 не е забелязан от космическата сонда "Вояджър 2", която през 1989 г. изследва спътниковата система на Нептун. Спътникът е открит на 1 юли т.г. от Марк Шоултър от калифорнийския институт за изследване на извънземен разум SETI.

Нептун е открит през 1846 г. Това е най-отдалечената планета от Слънцето в Слънчевата система. Диаметърът на Нептун е четири пъти по-голям от този на Земята.

12 271 NASA, ESA, M. Showalter/SETI Institute

Мъникът прави цял орбитален кръг около Нептун за 23 часа, предаде БГНЕС.