НАСА приключи с разгръщането на космическия телескоп „Джеймс Уеб“ | IT.dir.bg

НАСА приключи с разгръщането на космическия телескоп „Джеймс Уеб“ 2
Снимка: NASA

НАСА приключи с разгръщането на космическия телескоп „Джеймс Уеб“

Агенцията е с една крачка по-близо до пускането му в експлоатация

| Редактор: Катя Димитрова 8 3795

Американската космическа агенция НАСА е с една голяма крачка по-близо до пускането на космическия телескоп "Джеймс Уеб" в експлоатация. Агенцията успешно разгърна основното огледало със златно покритие на съоръжението, като завърши всички основни задачи по неговото разполагане.

Екипът на мисията сега трябва да подравни оптиката на телескопа, като премести сегментите на основното огледало - процес, който отнема месеци. Напредъкът до момента обаче е ясен знак, че устройството за над 10 милиарда щ. долара е в добра форма.

"Джеймс Уеб" се нужджае и от лека корекция на курса, докато се насочва към точката на Лагранж L2, която се намира на около 1 500 000 километра от Земята. Чрез нея астрономите ще изучават инфрачервената светлина без смущения, потенциално намирайки данни за ранната Вселена, които са били недостъпни за "Хъбъл" и други телескопи.

Първите изображения от телескопа няма да бъдат достъпни до лятото и може да отнеме много повече време, преди тези снимки да се превърнат в значими открития. За пръв път обаче НАСА разполага толкова сложна обсерватория в космоса, а това дава големи надежди на учените за нови и фундаментални открития.

НАСА приключи с разгръщането на космическия телескоп „Джеймс Уеб“ 2