Подобряват човешката памет с лазер | IT.dir.bg

Снимка: YouTube

Учените все още не разбират напълно механизма на откритието си

| Редактор: Стоян Гогов 13 2092

Неинвазивна лазерна терапия обещава да подобри когнитивната функция и паметта на мозъка. Учени от университети в Бирмингам и Пекин са провели съвместно изследване на нов тип процедура, тествана сред 90 души.

Разработената терапия, наречена транскраниална фотобиомодулация (tPBM), включва доставяне на светлинни фотони през черепа, за да предизвика промени в мозъчната активност. Изследователите насочили лазера към десния префронтален кортекс.

Оказало се, че той влияе изключително благоприятно на дейността на мозъка. Проведени плацебо тестове разкриват, че метода наистина работи, макар учените да не са единодушни защо това е така. Доминиращата теза е, че лазера помага за снабдяването на мозъка с кислород.

Учените са на мнение, че терапията може да се прилага на пациенти с Паркинсон и Алцхаймер, както и на такива със Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност.

Учените все още не разбират напълно механизма на откритието си