"Щадящо климата" гориво причинява рак | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
"Щадящо климата" гориво причинява рак
Снимка: iStock by Getty Images

"Щадящо климата" гориво причинява рак

Рискът е цели 250 000 пъти повече от това, което EPA обикновено допуска при одобряване

| Редактор: Стоян Гогов 27 5849

Агенцията за опазване на околната (EPA) среда смята, че замърсяването от "щадящо климата" гориво ще е толкова токсично, че ще увеличи значително заболеваемостта от рак, пишат The Guardian и ProPublica. Тя обаче е допуснала строежа на инсталацията.

Става дума за гориво за реактивни самолети, което е добито от рециклирана пластмаса. Технологията е дело на Chevron и компанията възнамерява да стартира производство в най-скоро време.

Според еколозите, живеещите в близост до производствената база ще са изложени на изключително токсични химикали. Рискът те да развият рак е цели 25%.

Парадоксално, ЕРА е одобрила проекта, въпреки собствените си изчисления и дори не е осъществила всички необходими проучвания.

Предложени като част от отговора на администрацията на Байдън на глобалната климатична криза, биогоривата, получени от пластмаса, на пръв поглед изглежда добро решение. Те едновременно могат да намалят застрашителните размери на пластмасови отпадъци и да ограничат добива на петрол.

Но реалността е много по-мрачна. Разследването на The Guardian и ProPublica установява, че процесът, чрез който пластмасата се разгражда, може да доведе до емисии, които всъщност са по-лоши за околната среда от изгарянето на изкопаеми горива.

Заводът на Chevron ще се разположи в град Паскагула, който е с почти 100% чернокожо население. Предвид все по-добре документираните реалности на екологичния расизъм, експертите, с които разговаряха новинарските издания, изразиха сериозни опасения.

Рискът от рак е цели 250 000 пъти повече от това, което EPA обикновено допуска при одобряване.

Репортерите на изданията се свързаха с Мария Доа. Тя е ветеран от EPA, която сега е старши директор на химическата политика в фонда за защита на околната среда. По думите й тя категорично не би позволила завода, ако още работеше в ЕРА.

"Щадящо климата" гориво причинява рак

"Щадящо климата" гориво причинява рак

Рискът е цели 250 000 пъти повече от това, което EPA обикновено допуска при одобряване

| Редактор : Стоян Гогов 27 5849 Снимка: iStock by Getty Images

Агенцията за опазване на околната (EPA) среда смята, че замърсяването от "щадящо климата" гориво ще е толкова токсично, че ще увеличи значително заболеваемостта от рак, пишат The Guardian и ProPublica. Тя обаче е допуснала строежа на инсталацията.

Става дума за гориво за реактивни самолети, което е добито от рециклирана пластмаса. Технологията е дело на Chevron и компанията възнамерява да стартира производство в най-скоро време.

Според еколозите, живеещите в близост до производствената база ще са изложени на изключително токсични химикали. Рискът те да развият рак е цели 25%.

Парадоксално, ЕРА е одобрила проекта, въпреки собствените си изчисления и дори не е осъществила всички необходими проучвания.

Предложени като част от отговора на администрацията на Байдън на глобалната климатична криза, биогоривата, получени от пластмаса, на пръв поглед изглежда добро решение. Те едновременно могат да намалят застрашителните размери на пластмасови отпадъци и да ограничат добива на петрол.

Но реалността е много по-мрачна. Разследването на The Guardian и ProPublica установява, че процесът, чрез който пластмасата се разгражда, може да доведе до емисии, които всъщност са по-лоши за околната среда от изгарянето на изкопаеми горива.

Заводът на Chevron ще се разположи в град Паскагула, който е с почти 100% чернокожо население. Предвид все по-добре документираните реалности на екологичния расизъм, експертите, с които разговаряха новинарските издания, изразиха сериозни опасения.

Рискът от рак е цели 250 000 пъти повече от това, което EPA обикновено допуска при одобряване.

Репортерите на изданията се свързаха с Мария Доа. Тя е ветеран от EPA, която сега е старши директор на химическата политика в фонда за защита на околната среда. По думите й тя категорично не би позволила завода, ако още работеше в ЕРА.