Земни организми могат да живеят на Марс | IT.dir.bg

УouTube

Земни организми могат да живеят на Марс

Американски биолози прогнозираха, че някои групи земни археи могат да оцелеят в условията на студената и разредена марсианска атмосфера.

Учените извършили експерименти с микроби от видовете Methanothermobacter wolfeii, Methanosarcina barkeri, Methanobacterium formicicum и Methanococcus maripaludis. Въпросните микроорганизми се срещат в безкислородна среда и произвеждат метан, съобщава Лента, цитирана от БТА.

Експериментите показали, че археите оцеляват между 3 и 21 денонощия при характерното за Марс ниско налягане, достигащо 0,006 земни атмосфери. Това означава, че тези микроорганизми могат да живеят и на Марс.

Учените възнамеряват да продължат изследванията си. На първо време биолозите планират да преценят издръжливостта на археите при температура минус 100 градуса Целзий, която е характерна за студените райони на Червената планета.

Резултатите от изследването са публикувани в Origins of Life and Evolution of Biospheres.

Откриха един от елементите на живота на Марс >> >> >>