Американските компании ускорено внедряват роботи | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Американските компании ускорено внедряват роботи
Стопкадър

Американските компании ускорено внедряват роботи

Автоматизираните машини навлизат в нови индустрии от икономиката

| Редактор: Стоян Гогов 11 1739

Северноамериканските компании увеличиха разходите си за индустриални роботи през първото тримесечие на годината в опит да се справят с нарастващото търсене на продукцията им след пандемията COVID-19, предава technews.bg.

Бизнесът е поръчал 9098 робота в периода януари-март 2021 г., което е с 19,6% повече в сравнение с първото тримесечие на миналата година, по данни на Асоциацията за подобряване на автоматизацията - индустриална група със седалище в Ан Арбър, Мичиган. Поръчките се оценяват общо на над 466 милиона долара.

Някога роботите бяха концентрирани в автомобилната индустрия, но сега навлизат в повече сфери на икономиката - от складове за електронна търговия до предприятия за преработка на храни. За първи път миналата година повечето роботи, поръчани от компании в Северна Америка, не бяха предназначени за автомобилни заводи или доставчици на части.

Най-силен ръст във внедряването на роботи през последното тримесечие бележат производителите на метали, където поръчките се увеличават с 86%. Поръчките за фармацевтичните и биомедицинските компании са нараснали със 72%, докато тези от фирмите за потребителски стоки се увеличават с 32%.

"Силната икономика очевидно помага", казва Джеф Бърнстейн, президент на Асоциацията за подобряване на автоматизацията, цитиран от Ройтерс. "Това дава на компаниите увереността да инвестират в повече неща - включително в повече автоматизация".

По думите на Бърнстейн, пандемията е замразила много бизнеси, тъй като операциите им са прекратени с оглед опазване на здравето на хората. "Но в крайна сметка това ускори приемането на автоматизацията, защото компаниите признаха, че ако ще го правят, сега е моментът".

Tyson Foods Inc, американската компания за месо, е сред онези, които искат да използват повече роботи на производствените си линии. През 2019 г. фирмата отвори изследователски център за автоматизация с площ 26 000 кв. метра близо до централата си в Спрингдейл, Арканзас.

"Автоматизирането на работни места като обезкостяване на пилета е изключително трудно, тъй като размерът и формата на всяко пиле могат да варират значително. Роботите работят най-добре, когато могат да се справят с еднакви неща", казва Марти Лин, директор на инженеринга в центъра.

Имайки предвид това, Tyson Foods вече е започнала да инсталира в своите заводи роботи, които седят в края на производствените линии и автоматично подреждат и увиват кутии върху палети - процес, който включва стандартни форми и повтаряне на прецизни движения.

Американските компании ускорено внедряват роботи

Американските компании ускорено внедряват роботи

Автоматизираните машини навлизат в нови индустрии от икономиката

| Редактор : Стоян Гогов 11 1739 Стопкадър

Северноамериканските компании увеличиха разходите си за индустриални роботи през първото тримесечие на годината в опит да се справят с нарастващото търсене на продукцията им след пандемията COVID-19, предава technews.bg.

Бизнесът е поръчал 9098 робота в периода януари-март 2021 г., което е с 19,6% повече в сравнение с първото тримесечие на миналата година, по данни на Асоциацията за подобряване на автоматизацията - индустриална група със седалище в Ан Арбър, Мичиган. Поръчките се оценяват общо на над 466 милиона долара.

Някога роботите бяха концентрирани в автомобилната индустрия, но сега навлизат в повече сфери на икономиката - от складове за електронна търговия до предприятия за преработка на храни. За първи път миналата година повечето роботи, поръчани от компании в Северна Америка, не бяха предназначени за автомобилни заводи или доставчици на части.

Най-силен ръст във внедряването на роботи през последното тримесечие бележат производителите на метали, където поръчките се увеличават с 86%. Поръчките за фармацевтичните и биомедицинските компании са нараснали със 72%, докато тези от фирмите за потребителски стоки се увеличават с 32%.

"Силната икономика очевидно помага", казва Джеф Бърнстейн, президент на Асоциацията за подобряване на автоматизацията, цитиран от Ройтерс. "Това дава на компаниите увереността да инвестират в повече неща - включително в повече автоматизация".

По думите на Бърнстейн, пандемията е замразила много бизнеси, тъй като операциите им са прекратени с оглед опазване на здравето на хората. "Но в крайна сметка това ускори приемането на автоматизацията, защото компаниите признаха, че ако ще го правят, сега е моментът".

Tyson Foods Inc, американската компания за месо, е сред онези, които искат да използват повече роботи на производствените си линии. През 2019 г. фирмата отвори изследователски център за автоматизация с площ 26 000 кв. метра близо до централата си в Спрингдейл, Арканзас.

"Автоматизирането на работни места като обезкостяване на пилета е изключително трудно, тъй като размерът и формата на всяко пиле могат да варират значително. Роботите работят най-добре, когато могат да се справят с еднакви неща", казва Марти Лин, директор на инженеринга в центъра.

Имайки предвид това, Tyson Foods вече е започнала да инсталира в своите заводи роботи, които седят в края на производствените линии и автоматично подреждат и увиват кутии върху палети - процес, който включва стандартни форми и повтаряне на прецизни движения.