Първият напълно роботизиран хотел се провали | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Първият напълно роботизиран хотел се провали 2
Снимка: „Хен-на“

Първият напълно роботизиран хотел се провали

Японската верига "Хен-на" призна, че не може да се справи без човешка работна ръка

| Редактор: Стоян Гогов 3 4633

През 2015 г. в близост до Нагасаки отваря врати хотел от нов вид - в него работата се върши главно от роботи. Гостите биват посрещани от робот динозавър, и са заобиколени от машини, изпълняващи функции като портиерската, транспортната или боклукчийската.

Сега, почти 4 години по-късно, хотелът обяви, че се отказва от 243 робота, които не са конструирани с достатъчно умения за тази работа. Решението също така се дължи и на оплаквания на гости заради шум и некоректно обслужване.

Този експеримент поставя под въпрос възможността за изпълнение на работа от роботи на определени задачи.

Уменията в тази сфера се делят на две части: технически и емоционални. Първите включват способността за изпълнение на задачи с прецизност и последователност. В този аспект машините са особено ефективни за извършване на повтарящи се, неусложнени и уморителни за човека задачи. Затова и те се използват масово от компании-производители. Роботите не са ограничени от умора, физически или психологически проблеми. Те повтарят същия жест с прецизност, която човекът не може да постигне.

"Твърдите" умения са силната страна на роботите в отношенията с клиентите. Що се отнася до "меките" умения, те се обръщат към адаптиране на различни ситуации, съпричастност и т.н. Роботите и техните алгоритми все още не са в състояние да разработят такива знания, за да могат да се справят с неясни, сложни и неочаквани ситуации.

Девизът на хотелската верига "Хен-на" е "Най-високата ефективност". Към момента обаче тази ефективност остава непостижима - роботите просто не са готови за главната роля.

Първият напълно роботизиран хотел се провали 2

Първият напълно роботизиран хотел се провали

Японската верига "Хен-на" призна, че не може да се справи без човешка работна ръка

| Редактор : Стоян Гогов 3 4633 Снимка: „Хен-на“

През 2015 г. в близост до Нагасаки отваря врати хотел от нов вид - в него работата се върши главно от роботи. Гостите биват посрещани от робот динозавър, и са заобиколени от машини, изпълняващи функции като портиерската, транспортната или боклукчийската.

Сега, почти 4 години по-късно, хотелът обяви, че се отказва от 243 робота, които не са конструирани с достатъчно умения за тази работа. Решението също така се дължи и на оплаквания на гости заради шум и некоректно обслужване.

Този експеримент поставя под въпрос възможността за изпълнение на работа от роботи на определени задачи.

Уменията в тази сфера се делят на две части: технически и емоционални. Първите включват способността за изпълнение на задачи с прецизност и последователност. В този аспект машините са особено ефективни за извършване на повтарящи се, неусложнени и уморителни за човека задачи. Затова и те се използват масово от компании-производители. Роботите не са ограничени от умора, физически или психологически проблеми. Те повтарят същия жест с прецизност, която човекът не може да постигне.

"Твърдите" умения са силната страна на роботите в отношенията с клиентите. Що се отнася до "меките" умения, те се обръщат към адаптиране на различни ситуации, съпричастност и т.н. Роботите и техните алгоритми все още не са в състояние да разработят такива знания, за да могат да се справят с неясни, сложни и неочаквани ситуации.

Девизът на хотелската верига "Хен-на" е "Най-високата ефективност". Към момента обаче тази ефективност остава непостижима - роботите просто не са готови за главната роля.