Adobe пуска абонамент за своя изкуствен интелект Firefly
Моделът може да генерира видео, вектори и изображения
Adobe се надява да извлече полза от ранния успех на своите AI модели Firefly, като стартира нова самостоятелна абонаментна услуга, която дава на потребителите достъп до AI моделите на компанията за генериране на изображения, вектори и видео.
Това е най-смелият опит на Adobe досега да превърне Firefly AI в реален продукт.
Компанията също така пуска обновена уеб страница - firefly.adobe.com, където потребителите могат да използват AI моделите на Adobe. Сред тях е новият AI видео модел на Firefly, който вече е достъпен в публична бета версия на сайта Firefly и в бета версията на Premiere Pro.
Абонаментният план Firefly Standard струва $9.99 на месец и предоставя неограничен достъп до функциите за генериране на изображения и вектори, както и до новия AI видео модел на Adobe. Стандартният план включва 2,000 кредита, което е достатъчно за създаване на 20 AI видеоклипа с дължина от 5 секунди.
Потребителите могат също да свържат Firefly с акаунтите си в Creative Cloud, за да получат неограничено генериране на AI изображения и вектори в Photoshop, Express или други приложения на Adobe.
Междувременно, Pro планът струва $29.99 на месец и предоставя достатъчно кредити за 70 петсекундни AI видеа месечно. Освен това Adobe работи върху "Premium" ниво на абонамента (цената все още не е обявена), което ще позволи създаването на 500 AI видеоклипа на месец, според вицепрезидента по генеративен AI Александру Костин.
Досега Adobe предлагаше много от AI инструментите на Firefly в съществуващите си Creative Cloud абонаменти, позволявайки на потребителите да ги изпробват без допълнителни разходи. Те можеха да надградят до по-скъпи планове за повече достъп, но това не беше задължително. Тази стратегия се оказа успешна - функцията Generative Fill в Photoshop, добавена през 2023 г., се превърна в една от най-популярните нови функции на Adobe за последното десетилетие.
Сега Adobe иска да разбере дали потребителите ще бъдат готови да плащат и за AI моделите на Firefly.
Новият AI видео модел на Firefly позволява превръщане на текст или изображения в петсекундно AI генерирано видео. В страничен панел има контроли за промяна на ъглите на камерата, движението на камерата, съотношението на страните и други настройки, които креативните професионалисти могат да персонализират.
Новите предложения на Firefly ще се конкурират директно с Sora на OpenAI, Gen-3 Alpha на Runway и други AI видео модели, които вече имат собствени уеб страници и абонаментни планове. Veo на Google DeepMind също изглежда като сериозен конкурент, но все още е не е завършен.
Част от стратегията на Adobe е да увери креативните професионалисти, че Firefly е обучен върху набор от лицензирани видеа, без търговски марки или неподходящо съдържание - нещо, за което компанията е инвестирала значителни средства. Според Adobe това означава, че творците могат да използват Firefly без притеснения за юридически проблеми.
"Смятаме, че нашето основно предимство е, че сме единственият IP-безопасен и търговски защитен AI видео модел," казва Костин в интервю за TechCrunch. "Искаме да се отличим с дълбокото си разбиране на нуждите на клиентите."
Adobe също се стреми да създаде AI инструменти, които решават реални проблеми на креативните професионалисти, вместо просто да генерират произволни AI видеа.
Например, една от AI видео функциите на Firefly - Generative Extend - позволява разширяване на видеоклипове и добавяне на фонов шум за няколко секунди. Това е по-практичен инструмент в сравнение с други AI модели, които просто създават нови видеа от нулата или анимират снимки.
Костин разкрива, че Adobe работи и върху AI инструмент за обработка.
Въпреки това, Adobe трябва да балансира внимателно с генеративния AI. Много професионалисти, които използват продуктите на Adobe от десетилетия, са разтревожени от навлизането на генеративните AI инструменти в техните индустрии. Технологията заплашва поминъка им, тъй като съществува риск работата им да бъде заменена от AI модели - точно като тези, които Adobe разработва.
Но в Adobe са убедени, че бъдещето на креативната индустрия неизбежно върви в тази посока.