Блокирането на реклами ще стане трудно в Chrome | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Блокирането на реклами ще стане трудно в Chrome
Снимка: Pixabay

Блокирането на реклами ще стане трудно в Chrome

Корпоративните потребители обаче ще имат повече възможности

| Редактор: Стоян Гогов 11 1782

Промени в системата за разширения (плъгини) на браузъра Chrome ще възпрепятстват работата на т.нар. "адблокъри" - разширения, които блокират показването на реклама, според публикация в 9to5 Google.

По-рано тази година се разчу, че Google подготвя нов манифест - Manifest V3, който ще внесе редица промени в схемата на работа на адблокърите uBlock Origin и Ghostery, тъй като засяга механизма на взаимодействие с приложния програмен интерфейс API Chrome webRequest.

webRequest позволява блокиране на рекламата още на етапа на зареждане на уеб страницата, докато разширения като AdBlock Plus работят под друг начин - те премахват рекламата от вече заредена страница, което е по-малко ефективно.

За Google е неприемлив подходът с блокиране на рекламата на етапа на зареждане на страниците, а не самият интерфейс на webRequest, поради което компанията планира промени в механизмите.

Възможността за блокиране на нежелано съдържание ще се запази само за корпоративни клиенти - потребители на браузъра Chrome. Промяната ще засегне разработчиците, които създават разширения на база webRequest, но не за блокиране на реклама.

Chrome задава ограничение от 30 000 правила за адблокърите, докато в популярни списъци от рода на EasyList се използват над 75 000 правила. В зависимост от тестовете за производителност, Google може за увеличи броя на правилата, но към момента не са известни повече подробности.

Блокирането на реклами ще стане трудно в Chrome

Блокирането на реклами ще стане трудно в Chrome

Корпоративните потребители обаче ще имат повече възможности

| Редактор : Стоян Гогов 11 1782 Снимка: Pixabay

Промени в системата за разширения (плъгини) на браузъра Chrome ще възпрепятстват работата на т.нар. "адблокъри" - разширения, които блокират показването на реклама, според публикация в 9to5 Google.

По-рано тази година се разчу, че Google подготвя нов манифест - Manifest V3, който ще внесе редица промени в схемата на работа на адблокърите uBlock Origin и Ghostery, тъй като засяга механизма на взаимодействие с приложния програмен интерфейс API Chrome webRequest.

webRequest позволява блокиране на рекламата още на етапа на зареждане на уеб страницата, докато разширения като AdBlock Plus работят под друг начин - те премахват рекламата от вече заредена страница, което е по-малко ефективно.

За Google е неприемлив подходът с блокиране на рекламата на етапа на зареждане на страниците, а не самият интерфейс на webRequest, поради което компанията планира промени в механизмите.

Възможността за блокиране на нежелано съдържание ще се запази само за корпоративни клиенти - потребители на браузъра Chrome. Промяната ще засегне разработчиците, които създават разширения на база webRequest, но не за блокиране на реклама.

Chrome задава ограничение от 30 000 правила за адблокърите, докато в популярни списъци от рода на EasyList се използват над 75 000 правила. В зависимост от тестовете за производителност, Google може за увеличи броя на правилата, но към момента не са известни повече подробности.