Компанията Гугъл (Google) обяви днес намерението си да създаде модел на изкуствен интелект, който с времето ще ѝ позволи да предлага интернет услугите си на 1000 от най-разпространените по света езици, съобщиха Франс прес и БТА.

"Представете си нов потребител в Африка, който говори на волоф (...) и който използва телефона си, за да разбере къде е най-близката аптека или на кой канал може да гледа мач от Купата на Африка", обясни Йохан Шалквик, инженер на компанията.

"Това са ситуации, които ние приемаме за даденост", добави той и допълни, че подобни функционалности далеч не са толкова достъпни навсякъде по света. Шалквик представи проекта на среща с журналисти, посветена на последните иновации на компанията, свързани с изкуствения интелект.

По света се говорят повече от 7000 езика, но Гугъл предлага инструмента си за превод на малко над 130.

Калифорнийската компания залага на технологични нововъведения, за да конструира своя нов изкуствен интелект, не само по отношение на текстове в мрежата, но и за аудио записи, видео материали и снимки. Компанията планира и събирането на аудио откъси от различни общности, особено на езици, които не съществуват изцяло като писменост.

С развитието на този дългогодишен проект, Гугъл има намерение да интегрира резултатите в своите продукти като ЮТюб, цифровите си клавиатури и инструмента за превод, като по този начин ще улесни употребата на наличните онлайн услуги на родния език на потребителите и ще им позволи да откриват подходящо съдържание.

Благодарение на предимствата на изкуствения интелект Гугъл е разработил инструменти, които благодарение на сателитни снимки ще идентифицират и следят в реално време горските пожари. Компанията ще подава събраната информация на Гугъл Мапс и търсачката си, като така ще помага за предупреждаване на населението и ще ориентира службите по безопасност за възможностите за разрастване и овладяване на пожарите.

Тази услуга вече е налична в САЩ, Канада, Мексико и някои части на Австралия.

Новата инициатива надгражда стартиралия през 2017 г. проект за известяване на населението за потенциални наводнения, който през последната година помогна да се изпратят 155 милиона предупреждения на 23 милиона души в Индия и Бангладеш.

От Гугъл обявиха днес, че тази услуга вече ще достига до 18 нови държави в Южна Америка, Азия и Африка.