Когато Microsoft купи Activision Blizzard за почти 70 милиарда долара миналия месец, главният изпълнителен директор на технологичния гигант Сатя Надела побърза да повдигне темата за метавселената.

"В игрите виждаме метавселената като колекция от общности и индивидуални идентичности, закотвени в силни франчайзи за съдържание, достъпни на всяко устройство", каза Надела.

По думите на Надела придобиването на Activision Blizzard ще предостави градивни елементи за метавселената на Microsoft.

По думите на Надела метавселени вече има и това са игрите, те обаче са твърде конкретни и ограничени.

Амбицията на Microsoft е да създаде нова платформа, която по същество е следващият интернет: въплътеното присъствие. 

По същество това ще е свързана с онлайн мрежа с много опции и добър енджин. Тя ще обединява сърфирането в интернет, работата, ученето и играенето на игри.

Критиците на идеята за повече VR интеграция изтъкват, че метавселената на практика ще е затворен приватизиран интернет, в който целият поток от информация ще се контролира и следи от компанията-разработчик.