Meta потвърди, че ще може да разглеждате нюзфийда си във Facebook и Instagram по "неперсонализиран начин". Опцията ще важи само за страните от Европейския съюз. Причината за въвеждането й е Закона за цифровите услуги (DSA), пише TechCrunch.

На практика потребителите на социалните мрежи на Meta ще могат да изключат AI алгоритъма и да виждат постовете на своите приятели и страниците, които са харесали по хронологичен ред.

Ходът на Meta следва подобно съобщение от TikTok по-рано този месец.

Според ЕС управляваните от изкуствен интелект емисии подкопават автономността и избора на потребителите, както и създават условия, при които потребителите могат да бъдат подложени на филтърни балони и да бъдат изложени на риск от пристрастяване или дори да бъдат изправени пред автоматизирана манипулация.

Не е ясно кога точно Meta ще стартира превключвателя за изключване на AI, но крайният срок за това е 25 август.

От Meta допълват, че възможността за изключване на AI алгоритъма няма да важи за САЩ, Великобритания и страните извън ЕС.

Технологичен гигант се надява да убеди потребителите в ЕС да не натискат превключвателя за изключване на AI, защото това ще доведе до по-малко приходи от реклама.

Друга промяна, предизвикана от DSA, засяга именно рекламите.

Новият закон на ЕС забранява реклами, които са насочени въз основа на профилиране на лица чрез проследяване и обработка на техните лични данни — включително пълна забрана за използване на данни на непълнолетни за насочване на реклами.

Съществува и забрана за използване на чувствителни лични данни за насочване на реклами.