10-те най-неудачни решения в IT индустрията
Не би ли било чудесно, ако човек можеше да използва кристално кълбо и да вижда в бъдещето, за да научи дали току-що е взел гениално решение или пък е направил грешка, за която горчиво ще съжалява? Технологичният сектор изобилства от истории на хора, вземали решения, които впоследствие са им коствали стотици милиони и дори милиарди долари.
Обратно в новинатаКоментари - 10-те най-неудачни решения в IT индустрията | IT.dir.bg
Коментари
Какви са тия глупости за 100 хиляди ? Това са двобни пари. Я напишете как ХП купи Аутономи за 10милярда , а се оказа че не струва и 1 ?И как одитори и консултанти по сделката беха КПМГ , Ърст/Янг и не знам си колко още големи имена. Доста голям гаф , не мислите ли ?
Хайде сега да напишете и останалите 1 млн. случая, при които не е инвестирано в нещо и това нещо наистина се е провалило, т.е. било е взето правилното решение. Това си е чист късмет - да уцелиш 1 от 1млн да заложиш на нещо успешно. А, забравих, тук статиите само се преписват
Всъщност вероятно хората добре са си направили сметките, когато са отказвали вятърничави инвестиции. Освен това съвсем не се знае какво би станало с тези компании, ако все пак дадените хора бяха станали собственици там. Винаги стои въпросът, какво губя, когато печеля и какво печеля когатоп губя.
От това става ясно, че американските компании в никакъв случай, не трябва да назначават хора с имена или фамилии Йънг;))
За мен най-големия гаф е когато жената на Gary Kildall създателя на CP/M изгонва представителите на IBM които искат да купят ОС за тяхното прохождащо PC.
Това е най-сериозната грешка според мен във виждането за бъдещето. Yahoo решават да не развиват търсачката а да аутсорсват услугата на Гугъл. Резултатите са ясни Гугъл се развиват драстично а Яху затъват драстично.
"Шефът на Viddy Брет ОБрайън се отказа от 100 млн. долара Миналата пролет Viddy, основана от Брет ОБрайън, стана истинска сензация. Фотохостинг приложението Instagram бе погълнато от Facebook за 1 млрд. долара. " Не виждам, къде е грешката на този, след като е продал приложението за 1 милиард, а не за 100 милиона.
Брет ОБрайън не е продал Viddy за 100 милиона. [Кевин Систром] е продал Instagram за 1 милиард. Две различни приложения, двама различни шефове на фирми.
И катто си помислиш, че ако си бяха направили труда да проучат потребителския пазар и да взимат решения на база цифри, а не на gut feeling, можеше и да не са напрвили тези грешки...обаче когато някой се вземе насериозно и за велик...