Нобел за разработването на литиево-йонните батерии
Трима учени ще си разделят 832 459 евро
Обратно в новинатаКоментари - Нобел за разработването на литиево-йонните батерии | IT.dir.bg
Коментари
Да, литиевойонните батерии имат и своите предимства, но далеч не са толкова ефективни, колкото ни твърдят хора като Мъск, за да се произвеждат автомобили!!! От самото начало е известно на всички производители за негативите при литиевойоните батерии: - Скъпо производство; - Отнемат повече енергия за рециклиране, отколкото за производство на нови, следователно след употреба се изхвърлят; - Капацитетът им пада значително след падане на температурите и след 2-3 годишен период на експлоатация; - Опасни са! Дори при нормална експлоатация съществуват множество примери на самозапалване! Когато батерия с капацитет 60-70 kWh даде на късо, се получава направо спектакъл звук и светлина! Пожарът се гаси, или със специален химикал, или докато изгори батерията напълно! Знаете как изглежда самозапалил се самсунг с 3-4k mAh, сега си представете огромната автомобилна батерия!!! Да, електромобилите са бъдещето, но не и с този тип батерии!!! Които междувпрочем съществуват още от преди 10г!!!
Нашият доцент по химия през 1991 год. ни казваше, че литият е от най-подходящите елементи за батерия, но има непреодолими пречки пред практическото му използване защото е силно активен. Когато го попитах за литиевио-йонните батерии, за които вече се носеха слухове и в България, той ми намали текущата оценка с една единица. Отдавна съм забравил името на доцента, беше специалист по полимери или поне така твърдеше.
Преписвачи! Обаче без капка мозък. "Миналата година Нобелова награда за химия спечелиха Франсес Х. Арнолд, Джордж П. Смит и Грегъри П. Уинтър за "овладяване на мощта на еволюцията". "Миналата година Нобелова награда за химия спечелиха швейцарецът Жак Дюбоше, германецът Йоахим Франк и британецът Ричард Хендерсън за разработване на криолектронна микроскопия, която революционизира биохимията."