Ту-154 извърши последния си полет

Последната руска авиакомпания, която летеше със самолета го пенсионира от служба

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Интересното е че никъде в света няма самолет от този клас да лети от 1968 до сега. Старата космическа технология направи рекордно бързо скачване с МКС - 3ч20мин Изобщо колкото и да мрънкате руснаците го правят и го правят просто и надеждно, дори калашника 47г образец още работи по същата технология

Прав си. Каменния нож, лъка и стрелите, дървеното колело на каруцата са все полезни, прости и надеждни сечива. Също така слава Богу, че човечеството като цяло не разсъждава като теб...

Там където двумоторният Боинг или Еърбъс ще се размажат руски ту-154 ще продължи да лети и то точно благодарение своята компановка и технически решения. Факт. отделно и краварите през 10 години на миналия век много се постараха да затрият руската авиационна индустрия в гражданския сектор и това е един огромен факт защото каквото и говорят лудите говедари и западните еврофакита никой от тях не обича да има конкуренция ! особено за такива мастодонти като Боинг и airbus. Факт.

Я колега ни разкажете, по какво "компановката" на Tu-154 се отличава от тази на Boeing 727?

" "Балкан" да стане втората най-голяма авиокомпания в социалистическия лагер след съветската "Аерофлот"." Успешно оглозгана от евреите и стожера на българската демокрация Иван Костов. Дето се вика, на печелившите - честито. Останалите да гледам напред.

над 3000 жертви на модела, докладвани, вероятно в С. Корея, Иран и др. бантустански оператори има и нерегистрирани случаи. Иначе, ако четем чудесен самальот, най-надеждния советскии, по 5 дни по един умрял, откак е пуснат в употреба. С 3 двиг., да има там повече, иначе може и да не излети.

Като нямаха други летяха и на тази кошница а сега имат вече истински самолети Аербъс и Бойнг ! Трябваше отдавна да го пенсионират щяха да живеят още много хора на тази Земя!

Бойнг е истински самолет, само дето леко паднаха 2 заради скрити дефекти!

Боинг не е много истински, профсъюзен самолет дето работника прави 100к

Е да де то затова Боинг и те падат като круши!

Определено, с 1026 произведети бройки, Ту- 154 е най- вероятно и най- произвеждания граждански реактивен саморет в СССР. Повечето други руски граждански реактивни самолети са по 100- 200 бройки. Бойнг 737 например ако не греша е произведен над 15 000 броя.

беше Балкан! Костов по външно нареждане го ликвидира сетете се кой?

красота и надеждност

И малко фалит, ако ти е в авиопарка.

До Хейтър: " Балкан се КУПИ единствено и само заради "Дестинациите"....Може би имате предвид историческите слотове на някои европейски летища, които се заплащаха? Защото "дестинации" не се купуват или продават. За да не пишете глупости, прочетете какво означава "спогодба за въздушни съобщения между две държави", "десигниран превозвач", "определени пунктове и пунктове отвъд" "отворено небе" , "чартърен полет", "редовно опериране", ""AIP" и други такива. До тогава внимавайте с понятията, защото се излагате.

Може и да се излагам с понятията НО ДА НЕ БИ ДА НЕ Е ВЯРНО!!!!!!! Я Кажи тези неща който си цитирал колко компании в света ги имаха???? И Гад Заеви като купи Балкан дали не ги придоби и тях????????????

..."Я Кажи тези неща който си цитирал колко компании в света ги имаха????....." Преди всеки IATA период (летен, зимен) се провеждат слот конференции. На тези форуми, тогава, слот регулираните летища разпределяха слотовете между авикомпаниите, които искат да оперират до тях. Предимство имат превозвачите, които са оперирали предишните периоди. Някои летища търгуваха с тези слотове, защото доброто разписание (слотовете) в редовните полети е безбожно важно за приходите. И това важеше за ВСИЧКИ, повтарям за ВСИЧКИ превозвачи. Зееви получи някои слотове на Хиитроу, но в последствие тази практика отпадна. Това което наистина беше ценно, бяха сградите на представителствата (имущество закупено в чужбина от ДЪРЖАВАТА) , но това е друга тема. По онова време( 90-те) ВСИЧКИ авиокомпании имаха представителства и закупени слотове и в Балкан нямаше нищо, което да я прави по-рзлична.

Този самолет го направиха самолет българските инженери и пилоти. Руснаците не го долюбваха. Тони Цеков (светла му памет) и колегите му в Балкан, направиха така че дори и с него да могат да се изкарват пари. Истината е че с разход 5-7 тона керосин на час, 168 пътника и максимална излетна маса 100 тона, в една "западна" конкурентна среда ТУ-154 ще има нищожно кратка кариера. Добър самолет е, защото е надежден, но като икономика е пълен абсурд. Пазарът го доказа.

Уж много добър пък аз предпочитам да не се качвам на него.

тебе па кой те ебава за бройка , та грухтиш

На рязаната бургия на Ердоган ще те качим.ха.ха.ха

Много добър самолет По аеродинамични качетва не отстъпва на никой .Летеше стабилно и турбуленцията почти не се усещаше Мощни и надеждни двигатели. Били шумен, харчел много гориво.Че то и DC9 DC 10 МД82 В747 да не са харчели по малко? За шума да не говорим.За мен като пътник самолета си беше перфектен.

Заради шума го спряха да не лети в Западна Европа.

Че Дада е тъпо парче вече знаем. Хайде пак да го ограмотим: 1. Първи полет на Боинг 737 800 - 1997г. 2. Първи полет на Еърбус А 320 - 1987 3. Първи полет на Ту 154 - 1968г. Тръгнал да сравнява Ту 154 с машина построена след 20г. и с друга построена след 30г. само и само, за да ни докаже, че Ту 154 не струва .... Сигурно си мисли, че ние доматите с колците ги ядем, а? Ама вярно е много тъпо парче! :)))

Дада пише каквото господарят му каже Да живее мъск, ихууууу

Отличен за времето си и надеждна съветска машина! Значително по надеждна от хамериканските боинги моинги и Еърбъси.и то благодарение на своята конструкция, която не само че е здрава но и доста надежна благодари на технологичните и инженерни решения които са приложими в нея. Основната разлика в надежността на съветските и краварските машини идва от броя на двигателите, както и на разположението на същите тези двигатели. краварите използват по два двигателя защото им е по-евтино и по просто, жертвайки по този начин надеждността и сигурността на пътниците. Това се отнася за същия клас машини като руският ту-154, средно магистрални лайнери . Ту-154 разполага с три двигателя и което е по-важно ако един от двигателите излезе от строя съветски ту-154 може спокойно продължи полета докато при краварските боинги и еърбъсите ако един от двигателите излезе от строя самолетите веднага трябва да търсят място за приземяване ако е примерно над океана това ще бъде леко затруднително... просто факт. А и другото което е също много важно е в управляемостта на самолета ако има повреда в един от двигателите на Боинг , поради загубата на тягата самолета става неустойчив и почва да се заваля една страна благодаря на това че и трите двигателя на ту-154 се намират в опашката центровката и баланса си остава същия дори ако един от двигателите излезе от строя и самолета продължават да лети напълно безопасно и надеждно.но поради чисто капиталистически причини а това е че печалбата е по-важна от човешкия живот кравите използват два дигателя вместо значително по-надеждните три двигателя, както е с бившите съветски ту-154. След като се разпадна Съветския съюз руснаците и те станаха капиталистите и започнаха да използват американската схема на разположение двигателите тоест на крилата .но както се казва вече и Русия си е чисто капиталистическа държава..... Печалбата преди всичко И преди сигурността... просто факт.

В историята си няма полет без отказ на някоя от системите си.

Ако знаеш колко си прост ще се гримнеш моментално с АК 47. Стилистиката ти е на пенсиониран военен от ерата на варшавскоя догор . Абе общо взето си от стадото на главния овен-пилот-президент

Статистиката ми е като на работил в авиацията по него време. Руски боклук.

Язък за толкова писане, защото когато се замени в твоя пост Ту-154 с Москвич и Боинг/Еърбъс с Голф и очевадно става ясно какви глупости си сътворил. Навремето постоянно ни се натякваше как ако закъсаш с Жигулата само с тел и кълчища ще се оправиш. Ама интересно защо вече когато вече имахме избор всички се изпотрепахме да си сменяме москвичите с разни таратайки от прогнияли запад. А и още нещо DC-9 e с два двигателя близо до опашката, а следващата модификация (DC-10) вече двигателите са два на крилата и един на опашката. Интересното е също, че и двете модификации отдаааааавна са пенсионирани. Изводите ги оставям на мислещите, а на теб ти пожелавам да се занимаваш с по-полезни дейности - копане, бране на домати и т.н.

Не сте прав колега. DC-9 и DC-10 са два коренно различни самолета и единият НЕ Е модификация на другия. Модификация на DC-9 са MD-80, MD-93, които между другото още летят. Има ги и в български авикомпании.

До АК-47: Ту-154 е несполучливо копие на легендата Boeing 727, който със същата схема - 3 двигателя в опашката. А за прелитането на океана с двудвигателни самолети, прочетете каво означава ETOPS и не пишете глупости.

Това разположение на двигателите зад крилата в горната им част е силно непрепоръчително поради два основни недостатъка. 1. При ниски температури и обледеняване на крилата и фюзелажа, въздушният поток отнася откъртени парчета лед право във въздухозаборниците на двигателите, което е проблем. Най-малкото се скъсява ресурса на двигателя, а опасността от отказ е съвсем реална; 2. Високото разположение на двигателите затруднява текущата им инспекция преди полет. Особено за средноразположения двигател. За разлика от самолетите с двигатели, разположени под крилата, при които в повечето случаи не е необходима и стълба. Почти си представям как протича една текуща предполетна инспекция на средния двигател в Сибир при -30 градуса, най-вероятно никак. Затова и катастрофите заради лоша поддръжка са толкова много. На самолет с долноразположени двигатели демонтажът на двигател е елементарен. Не искам да си представям как се прави поддръжка и монтаж/демонтаж на средния двигател. При малко над 1000 произведени самолета и при близо 40 катастрофи това означава, че близо 4% от тези самолети са катастрофирали. За това, че с три двигателя било по-сигурно, ами по-големите самолети са с по 4 двигателя. Изобщо, стара компоновка, забравена от всеки...

Ту-154 попада в групата на руските "велики" изделия заедно с Москвич и Лада също толкова "успешни". Какъв е тоя апломб с който ни се съобщава, че някаква шумна кошница най-накрая ще спре да трови въздуха. Да ни съобщят с какво го заменят, по ще е интересно.

През 1979г, как отличный комсомолец болгарского Пролетариата, вместе с моими товарищи по школе, были в Москве по обмен с Московской езиковой гимназию. Такива ангели няма и във Виктория Сикретс - до днес изпитвам душевни оргазми само при спомена за тези красавици - дъщери на московския партиен елит, обучавани в английска гимназия. Та, на въпроса: От Москва полетяхма по вътрешни линии до Ленинград. С такава летяща Жигула ТУ-154. Тресеше през цялото време като жигула на Лъвове мост, вътре мръсотия, раздрани седалки, "стюардесите" бяха тётки - трупчета ....колкото високи, толкова и дебели. Явно Червените Ангели от съветските английски гимназии не смятаха за престижно да са стюардеси във вътрешни линии. Два различни свята на една и съща територия.

Отлична машина за времето си! Безотказна като Калашников!

В историята си няма полет без отказ на някоя от системите си.

България била от първите, които са го закупили, дрън-дрън та пляс. То все едно че е имало опашка и ние сме били привилигировани. Факт е, че са ни го набутали така като трябваше да купуваме само мАсквичи и лади, че и да сме доволни. Факт е обаче, че от работеща авиокомпания, ДРУГАРЯ Костов я продаде колкото за да-три апартамента в Люлин. Е разбира се първо се опоска.

Жан Виденов я вкара в списъка за ликвидация. и след като НИКОЙ не искаше да я купи с дълговете от 100 милиона долара, а колко да я продаде Костов? Или трябваше директо на я ликвидира? А компанията продължи да работи, докато профсъюзите не вдигнаха 2 поредни стачки, втората от които продължи 3 месеца. Няма Авиокомпания която да издържи такъв терор.

То наистина с тези шумни кошници и като вече не си монополист не ти остават много опции, но е факт, че чифутина Гад Зееви си удесетори инвестицията и че даже май ни осъди без да е направил и стотинка разходи. Та комунистът Костов отдааааавна трябваше да е в затвора.

Но в България нито 1 фирма не бе продадена реално на българските граждани. Както направи Чехия с държавните предприятия. Българите тогава имахме по някой скътан лев и щяхме да купим акции от реално акционерно дружество на ДРЕБНИ СОБСТВЕНИЦИ БЕЗ МАЖОРИТАРНИ АКЦИОНЕРИ. "Балкан" бе търговска марка и само името носеше дивиденти. Само ПРАВАТА, СОБСТВЕНОСТ на Балкан, да кацат по всички големи летища по света, струват в пъти повече от дълговете на Балкан. Чифута от тях направи ГОЛЕМИТЕ ПАРИ. Самите самолети му дойдоха ДЮШЕШ. Днес един Еърбъс от големите, струва повече от $ 100 млн.

до смешния трол дада: По надолу ти написах нещо, престани да пишеш глупости. Като за начало научи разликата между самолетен рейс и дестинации. Защото дестинациите на балкан струваха цифра пари понеже НИКОЙ не продава такова нещо затова съсипаха балкан за да могат да вземат дестинациите ама това трол като теб няма къде да го прочете и продължава да се изказва неподготвен!!!!

Става дума за машина, а пак всички го обръщат на политика. Да знаете дори метеорологичното време на изток и запад е различно, но няма нужда да се свързва с Путин и Тръмп. Колкото до самолета - един от най-красивите самолети, до известна степен за сметка на функционалността. Още в края на 90-те спря да отговаря на нормите за шум на европейските летища. Имаше модификация,която удължи живота му с няколко години, но това беше. Всяко нещо с времето си. Машина за музея. Амин.

Беше славно време, никой не ни караше да се срамуваме, че сме българи, напротив, кацахме на Хийтроу с гордост и имахме полети из цяла България. И аз като Едит Пиаф - не съжалявам за нищо.......

Точно обратното стоят нещата. Но това че не съжаляваш за нищо е добре, въпреки че от написаното ти розира точно обратното

кой кацаше на Хийтроу? Пенчо Кубадински и Бай Точшко ли? Мене не ми дадоха да отида до Сърбия.

Само дето ни караха да ходим първо на Лъвов мост и ако ни пуснат

Как си личи руската зараза сред българите. Кога ли ще се изчисти това? Монсей - 40години. На нас ще ни трябват сигурно 100.

на вас - може, но на нас..........

Ту-154 е калашника на гражданската авиация!

Летящият ковчег на гражданската авиация. Колко хора е погубил? бие го може би само Ил-18. На руснаците трбва да им се забрани с международен закон да правят самолети за комерсиални цели. да си произвеждат "суперизтребителите" и да си се изтребват с тях, колкото искат.

в результате катастроф и серьёзных аварий был потерян 71 самолёт Ту-154, Всего в этих происшествиях погибли 3078 человек. разход топлива ТУ-154М "само" 5400 кг/ч разход топлива Boeing 737—800 "цели" 2500 кг/ч разход топлива Airbus A320 "цели" 2500 кг/ч

Ееееее де, ти пак сбърка в сравнението! Тиквеникът тръгна да сравнява самолет от 60 -те години с машини от края на 90-те... А я ги сравни с МС-21 да видим какво ще се получи, а??? :)))

60-те са в тъпата ти тиква. начало эксплуатации 9 февраля 1972 года. А320 - 1988 г. - разликата е 16 години Сравняват ги руслямците, а не аз. И как да ги сравня с МС-21, като тоя самолет не лети. Няма нито един полет с максимален товар. А разликата му с А-320 е поне 33 години

ха ха ха.... де го тоя? дето дори двигателите са му американски. да не говорим за навигацията и управлението - английско. Колко бройки са излезли до сега и колко летят?

Беше хубаво време ... 22лв и от София за половин час си във Варна. С Ту - 154 е удобно, приятно, вежливи и красиви стюардеси, надеждни ,,как весь гражданский флот " Беше хубаво време ...

22 лева за 400 км преход при 200 лева заплата на инженер колко хубаво беше... Сега колко е лошо като пътуваш половин Европа за 22 евро с Раинеър и Визеър

От Варна по-хубаво няма. Ти си пътувай където искаш ....

Преди година до Милано и Рим имаше полети за 6 евро

не 200, а 350. и да, 22 евро, но при какви условия? Само с четка за зъби в джоба? И на кои летища кацаш, колко ти струва после трансфер до града?

Пиша от Австралия Ама айпито ми е от България Честна съм като рускиня Който иска, да ми вярва Да живее Путин

дали пък не си най-обикновен ДЪРВЕН шоп, коя жена ще напише такива глупости, които не се връзват с нищо, най-малко с Путин и Австралия, да не говорим за ТУ-154.

Скарана съм с географията и послъгвам доста Ама да не ви пука Да живее Русия

Да ва запитам. Като България е толкоз зле, защо висите по българските форуми?

здравей гейропеец. Статията за руски самолет. или имаш проблеми с четене?

Статията е за съветски самолет. И до днес не можете да произведете такъв.

Щото си тъпа и неграмотна като истинска рускиня

Здравей, педеруска подлого

Омитай се от БЪЛГАРСКИЯ ФОРУМ педеРАССИИКЕ.

Идиотка

Дженди, задай този въпрос на самия себе си. Ти търсиш само на кого да си предложиш задника

и айде на пазара, важното е да има овци

С руските самолети Ту -, Ил - и Як - Българската авиокомпания Балкан бе една от най-големите и уважавани в света, преди 10. 10 89. Обслужвани са редовно далечни дестинации до всички континенти. Но демократът с комунистически произход Иван Костов сложи кръст на българската гражданска авиация

Когато Иван Костов сложи кръст на Балкан, от него бяха останали само дългове. И самолети под наем.

Дълговете на балкан били натрупани искуствено, за да может да продадат на безценица - за 1 лев. Авиокомпания е била печеливша

Комисионната, която прибра Костов бе по-голяма, от сумата за всички самолети, която плати някакъв еврейски Гад ....

Член, ЧЛЕН ти липсва в ..речта, рускиньо. Що не ходиш да философствая по ватните форуми ами са хабиш тука? Айде че колегите ти запутинци са вече в кръгова отбрана и ги плющят отвсякъде :)

А защо Жан Виденов беше вкарал Бакан в списъка за изолация и ликвидация, бе боклуци педеруски пологи?

За пореден път се коментират неща който не разбирате. Балкан се КУПИ единствено и само заради "Дестинациите" а сега ако имате малко мозък ще прочете как Балкан беше една от СЕДЕМТЕ държави в света който притежават това.

Да ама нито една дестинация не се сщам да беше продадена от Гад, а от синдика, след като развалихме сделката

До дада ПЛАТЕНИЯ трол. За пореден път те хващам че четеш някакви новини в интернет и ги постваш тък като 100 % истина. ПО времето на Жан Виденов, Светослав Станулов беше зам. министъра на транспорта който водеше сделката по продажбата на Балкан. Продажбата се осъществи по времето на Стефан Софиански. Понеже много знаеш кой зам министър след Станулов водеше сделката. Ще ти дам жокер дясната ръка на Станулов с много "Българско" име!!!! П.П. И дестинации не означава че Балкан имал рейс до някое летище а нещо СЪВСЕМ друго ама ти откъде да го знаеш!!!!!

имахме стабилна действаща авиационна компания с рейсове до много дестинации, тук си абсолютно прав! но твърдения от рода на "една от най-големите и уважавани в света" са смехотворни. дори в рамките на соц.блока не бяхме най-големи. Реално най-големите в света по онова време Panam, Unighted, Lufthanza, Air France ... имаха флотили в 5-10 пъти по-големи от нашата.

Балкан НИКОГА не е бил голяма авиокомпания.

Лъжа е, че са се обслужвали далечни дестинации до всички континенти. Просто нямахме междуконтиненталния Ил-62. А първите полети до САЩ се извършваха от Джес еър. Други въпроси мурзилке?

Хайде някой да ме пита защо избягах от Русия? Не е от добро, така да знаете

Дженди, защо си говориш сам ?

Не съм дженди

От там сати проблемите

Първо, драги ми смехурко, ако човекът пише във форум DIR.BG , това не означава, че човекът живее в твое село. Достъпността на публични сайтове е възможна и от Австралия. Това е по информационна грамотност. Второ, сума ти българи работят в чужбина и малко от тях се смятат за "избягали". Така че човекът живее там където му е семейство, където ме по комфортно, където има работа - това се нарича обстоятелства. И трето - много си зле с логика - в статията се пише за самолет, а ти пишеш за "избягала" рускиня. Би ли уточнил каква е връзка?

Че си избягала с двеста от Русия Кой те знае как, ама си успяла да се спасиш А относно Австралия, един път ти самата се похвали, пак в дир, че живееш в България и тук плащаш данъци Лъжлива си като всяка рускиня

връзката е там, че явно си го ядосала с простотията си и АНТИБЪЛГАЩИНАТА СИ. Така, че се омитай от тука и ходи в ТАСС да си възхваляваш Шаломов.

Летял съм като малък на този самолет многократно. След това се прекачвахме на McDonnell Douglas DC10. Разликата беше огромна. Руският самолет беше неудобен, много шумен и тресеше доста. DC10 беше фантастичен - все е дно се возиш на Ролс.Ройс.

Летял си ти, на някой х ..

Това, БСП-то и Атака сте си големи тъпаци, ако искаш да знаеш.

Драги Минчу, не съм се возила в ДС , но с Ту многократно. Не съм забелязах някакъв дискомфорт. Бил неудобен? Седалки по онова време са били еднакви на ДС и ТУ.както и сега на повечето самолети седалки на економ класа са еднакви. Със сигурност в Ту никой не те нестанил на дървена пейка. А относно дали е тресеше, то има понятие турбуленция - то сега в Айрбус или Боинг по време на турбуленция също тресе

Драга рускиня, Пътувахме до Мозамбик и обратно два пъти годишно между 1982 и 1987г. Първо до Берлин полетът беше с Ту-154, после се прекачвахме на DC-10. Не е нужно да си инженер (какъвто все пак съм, де) за да усетиш голямата разлика в полза на DC-10.

_stankow

Сбогом на ветерана. На заслужена пенсия. Сега да видим с Боинг 737 МAX какво ще правим ?? Май пак пенсия, ама по инвалидност :)

Направо на гробището, без пенсия

737 Max и без това беше само междинно решение. Боинг отдавна работи над съвершенно нов проект (който сегашната ситуация ще ускори) с ново поколение Rolls Royce двигатели.

Ту 154 бе много добър съветски лайнер, купуван от държави в Европа, Азия, Африка, Америка ... Основна машина на много авиокомпании в света. Но времето му изтича, както на всички други

И Америка???? Айде в Азия и Европа е СССР и е ясно. В Африка има джагали, които купуват евтиното, ама в Америка не ми е ясно кой? Ааааа сетих се, сигурно в Куба...

Някакъв боклук най-накрая бил свален от експлоатация. Той всъщност от 30 години не лети - имало само един летящ за реклама на Великия Съветски Съюз - в който всъщност нищо не е велико, а само жалко. Оба

Аман от такива ПРОСТАЦИ като теб

А нашата индустрия с кой подобен продукт може да се похвали ?? Ааа чушкопек и троен чушкопек. 1,8 и 3,6 киловата , за печене на зарзават.

Е да - намекваш ми, че Ту-154 е наш самолет и ние сме го правели по времето на великия социализъм

единствен боклук , който има във форума си ти. Разбирам че за тебе чушкопекът е върхът на инДжинерната мисъл. Бих искала да дадеш пример на самолет твое родно производство,

Но крадливите ти сънародници ни крадоха и грабиха 50 години. Най-накрая ги пратихме на майната им руска и вече България върви напред. На путка майна ви прати и Украйна и тя също се развива. Следва Беларус, където в момента тече антируско въстание. Цял свят мрази крадливите руски свини, и ти също, затова си се спасила от разсеята :)

Имахме самолети Лаз, коли Балкан, но дойде СССР и изнесе заводите в СССР, за да може сега някакъв педеруски боклук да ми се прави на интересна

Ако не се вдига, вземи трибестан. А кажи нашата велика индустрия с кой подобен продукт може да се похвалиии! Ей това ти намеквам, че си поредния мрънкалник, търсещ кусурите на велики индустриално достижения.

страшно стабилен самолет, особено в ръцете на български пилоти, но разходът и шумът го елиминираха.

3.8% брак го елиминира.

Но стари колеги са ми казвали, че източно германските пилоти са били истинските виртоози на него.

едни изхвърлят 50-годишни самолети, други тепърва ще купуват набори, ама още не са ги произвели

Моля ви, момчета, подхвърлете нещо. Умирам от глад, а не ми се работи. Два лева поне дайте на гладното педи и едно безплатно анално чукане имате

Савушкинския повар не ви ли осигурява? Горките, Освен с интелектуална проституция ще трябва да се прехранвате и с истинска такава :(

Ползват ми задника абсолютно безплатно Ако знаете как боли само

Много си тъп, Саше. Чудовищно си тъп

Как успя путката да съсипе още един руски промишлен отрасъл? Наистина е добър в кражбите и разсипиите

Руските производители да го духат под вода и да славят Путин Той ги докара до тук

Не 'минават', а отдавна са минали..

Остатъци от великите времена на на Социалистическа България. Бяхме малки но помним всичко! Запада донесе икономическа разруха и морален упадък България.

Кажи за мама колко?

Аз не помня запада да е свалял Тато! Аз не помня западна партия да в печелила първите избори?! А не помня западни мафиоти по улиците? А не помня всички тия мутри да са имали съветници от западните държавни сигурности все наши каскети назначени от Русия. Даже не знам завод предприятие да е продаде о на западна фирма все на отговорни другари!? Само като погледнеш и партий те всички са проруски начело с ДПС. погледни най богатите българи все милиционери или партизански отрочета все синове на партията!? Има един концесионер на златна мина ако мислиш че далаверата им е много голяма и печеливш купи си техни акций и моментало ставаш част от собствениците и ще си в далаверата. Аз друго западно в бг не знам. Ако бъркам поправи ме а даже Тато и го съдехте и отрочетата им в Швейцария арвстувахте помня ама пак хора на БКП не западнияци! Единствено кинти те на касетите барабар с отрочетата им са на запад да пръскат народна пара

В момента България е супер жалка колония на САЩ и Запада ! Запада Даже не ни питат когато ни правят външната и вътрешната политика ,изпращат смси с инструкции на слугинските се управляващи в. Гнусно е даже.

България е колония на запада ? Строеки руски поток и руски АЕЦ, плащайки най-скъпия газ в ЕС на Газпром, оставяйки нефтения монополист Лукойл да си изнася цялата печалба от Бъглария и да не плаща и лев данък печалба от много години ? Айде пробвай пак да размърдаш 3-те си гънки пък барем разбереш България на кой е колония.

В момента боклуко България има БВП 70 милиарда долара при 9,5 милиарда по времето на Социалистическа България, средната заплата е 1500 лева при цени на месо, яйца, олио, захар и т.н на цените от соца. Та ийде у лево нешастник.

Много неверни данни в статията! В резултат на катастрофи и тежки аварии са загубени 71 самолета (а не 39)! Загинали в тези катастрофи - 3078 души! Това са данни от Руската Википедия!

Е нали знаеш за умрелите само добро или нищо. Те соц кадрите много обичат да лъжат безочливо

Поради зачестилите аварии с Ту 154 през 70-те в СССР, предлагат на Брежнев производството му да се преустанови. Точно тогава на посвщение в Москва е Т. Живков със същия самолет. Той се изказва много положително за Ту 154. Освен това командир на българския екипаж е жена - М. Атанасова, което много изненадва съветския генсек. След това на пленум на ЦК на КПСС, Брежнев разнася на пух и прах предложителите с мотива, че българските другари могат да управляват Ту 154 безотказно, а съветските правят аварии и катастрофи. Значи проблемът е в хората, а не в машината.

Има хора с достойнство, със съзнание за народност, вяра и чест. Има и отрепки като тебе, готови да оближат първия срещнат парцал, ако им подхвърли три копейки. Ако си гладен и затова проституираш, ела да ти дам два лева за баничка, въшко

Къш бе, дженди .

Балкан може да е била 2-ра авиокомпания в социалистическия блок, ама през 1985-та. През 2001, когато беше продадена най-новите и самолети бяха 15 годишни и имаше 300 милиона борчове.

_stankow

Борчове или кредити ? А сега как са авиокомпаниите, има ли една без задължения ?

90% от българите се качиха на самолет след 1989-та.

Не си прав, качиха се едва след появата на нискобюджетните полети! След 89г няма съществена промяна

Сигурно си прав. На мен лично първият ми полет беше точно с ТУ154 на Балкан до Барселона на море. Доста след 1989-та беше.

Хич, ама хич не си прав. Преди 89та имаше по няколко полета на ден до вътрешни дестинации като Горна оряховица напримар. Билетите бяха дотирани и супер евтини. София - Горна оряховица 12 Лв, а с влак 8 Лв. Летеше се и то доста !!!

До Русе, Варна, Силистра, Търговище, Бургас, Пловдив, Видин имаше всекидневни полети !

Имаше, ама с АН, а не с ТУ.

Самолетът не е никак лош, но е създаден за условия, които днес ги няма. Няма я социалистическата държава, няма го евтиното гориво, примирилите се граждани, които нямат голям избор, тъй като има една авиокомпания и каквото такова. Комфорт, удобства, екстри - никой не се вторачва в тях, защото не му се налага да привлича пътници. Освен това ТУ-154 е пригоден да се справи с условията на огромна държава - от студовете на Сибир до горещините на Казахстан, да може да кацне и с два отказали двигателя, да каца на всякакви "летища", да бъде обслужват от мужики насред тундрата и да яде гориво със съмнително качество. Това важи не само за самолетостроенето, но и за всички отрасли на тежкото машиностроене в соц блока. Камиони, коли Лада Нива или джипките УАЗ не са направени за да са красиви, удобни и чудесни - те са опростени, здрави, елементарни и могат да се ремонтират от всеки чукча насред нищото в тайгата. Така че Ту-154 си е от отминала ера. Брутално шумен, изключително неефективен икономически, некомфортен. Но въпреки това е чаровен и различен. Знам за много западни пилоти които го харесват много, даже са искали да летят на него.

Моят любим руски пътнически самолет е Ил-62. Винаги съм се възхищавал на елегантните му линии чудейки се как е възможно руснаците да направят нещо толкова красиво.. Евентуално разбрах че са копирали английски дизайн: Vickers VC10.

Абе що за идиотщини пишете, бе? В месеца летя поне веднъж със самолет по работа и като ти чета словесните диарии имам чувството, че пишеш за някакъв паралелен свят. Летял съм със почти всички европейски компании (икономическа класа като почти всички) и на всякъде си натъпкан като сардела. ТУ 154 беше един добър самолет и много по компфортен и широк от многото които пътуват днес. Защо винаги политизирате темата не мога да разбера.

Това колко са натъпкани, зависи от бройката седалки, които ще натъпчат вътре. Дай на "западняка" ТУ-154 и, както е презапасен с мощност , ще видиш как ще навре пътниците един връз друг вътре. Иначе , наистина прави прекомерен разход на гориво и си е шумен. Факт.

Дали си 'натъпкан като сардела' зависи не от самолета, а от експлоатиращата го авиокомпания. А във СССР всичко е било 'прекрасно' да - затова фалира и замина, но поне остави някакаво наследство след себе (вкл и въпросния самолет). 'Наследството' на Путин ще е само пресушени нефтени кладенци и изсечения от китайците Сибир.

хубав самолет, много хубави спомени имам от времето, когато Балкан летеше с него. Звукът от двигателите беше запомнящ се, мелодичен, машина ама някак жива... Разходът му на гориво беше факторът, заради който постепенно излезе от експлоатация, но безспорно беше машина с характер, полетът с която беше едно хубаво преживяване. Въобще и с Ту-134 беше интересно, също с DC-9, MD81/82, B727... Самолети от едно друго време, двигателите им не бяха под крилата и усещането за полета беше друго.

Това което е Калашников в стрелковото оръжие, или Т34 или Т90 при танковете, това е Ту154 в областта на гражданското въздухоплаване. Велик и легендарен самолет. В сигурност, маневреност без аналог.

„Калашников“ го направи Уго Шмайзер а танковете на ссср са прекопирани от Америка!-Руснаци го твърдят.

Хуго Шмайзер прави нещо по-важно от измислянето на АК47. Не го е измислил, но е направил процеса за изработката му. Превърнал е униката в серийно издели. А ТУ154 си беше супер самолет, само не знам защо в СССР не го развиваха постоянно, ами се ограничиха само с две модификации.

Ева ти и аналогиите на теб.

Традиционно добрите отношения с Русия, които бяха зачитани от почти всяко правителство в Сърбия, ще бъдат подложени на най-сериозното си изпитание. Това може да се заключи въз основа на състава на новото правителство в Белград и прочистването на „руските кадри". Отмяната на предварително обявеното посещение в страната на държавния глава Владимир Путин и подписването на Вашингтонското споразумение очевидно са допринесли за изостряне на отношенията между двете страни, поради което Москва все повече се отдалечава от „Неманина 11“. Такъв е изводът на белградския електронен портал Nova.rs, цитиран от "Фокус". Решението на президента Александър Вучич да намали броя на министерските постове в сръбското правителство от четири на две за неговите коалиционни партньори - Министерството на образованието (плюс поста вицепрезидент) и ресор без портфейл - е последният удар върху „руските играчи" в правителството в Белград.

Както Ту-134, така и Ту-154 е разработван за бомбардировач. Икономията на гориво и комфорта на пътниците не са били от особено значение.

Абсолютно невярно - нито Ту-134, нито Ту-154 са разработвани като военни самолети, въпреки че Ту-134 е построен на базата на Ту-16 близо 10 години по-късно (това е направено с идеята да се използва наготово каквото е могло от военния самолет) А за Ту-154 пък от къде измисли, че е разваботван за бомбардировач, нямам идея. Четете бе, хора! Сега поне има интернет и може да се намери всякаква информация.

Много вярно. как ще обясните колесника на Ту-134?

А успешноли се презими

Цървуланко, та ти не можеш правилно да си адресираш простотиите, а си тръгнал оценки да даваш! Такива тиквеници от задник ли се пръквате, бе, нещастник?!

Да,правен е гъзнем и на бързо!

1982 г. бях пътник на полет от Душамбе до Москва с ТУ 154. По време на полета с един развален двигател се приземихме в Оренбург. Не знам оцеляването ми дали се дължи на самолета, но еднозначно мога да кажа, че ако самолета беше управляван от шофьор на джипка нямаше да можете да прочетете тая моя изповед!

Има причина самолетите да не се управляват от управляват (пилотират) от пилоти, а не от шофьори на джипки!

От широкорекламирания наследник на Ту-154, новия самолет Ту-204, от 1989 година до днес има поръчани и призведени всичко на всичко 87 бройки.

ние имаме произведени повече и по-добри самолети, нали!?

Даже и ние вече не си поръчваме руски самолети. Представяш ли си?

Преди да дойдат руснаците да ни освободят на 9.9.1944, в България е имало две самолетостроителни фабрики.