Ту-154 извърши последния си полет | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Ту-154 извърши последния си полет 25
Снимка: Wikimedia

Ту-154 извърши последния си полет

Последната руска авиакомпания, която летеше със самолета го пенсионира от служба

| Редактор: Стоян Гогов 227 40377

Самолетът Ту-154 на авиокомпания Alrosa направи последния си полет. Това бе единственият останал цивилен самолет от вида си, който летеше в Русия. Така 52 години след първия си полет Ту-154 направи и последния си.

"С тъга съобщаваме за края на полетите на единствения самолет Ту-154, останал в руската гражданска авиация", казват от Alrosa в руската социална мрежа ВКонтакте.

Вижте как изглежда Ту-154 >> >> >>

Според РИА Новости самолетът е летял от Якутия до Новосибирск, като точно тази бройка се е използвала редовно от 1992 година досега.

Разработката на Ту-154 започва през 60-те години на миналия век, а той се превръща в най-успешния съветски авиолайнер.

Обсегът на самолета е среден, като той има 3 двигателя в задната си част. Максималното разстояние за полети е около 6000 километра, но в някои варианти е почти двойно по-малко. Местата в самолета са между 114 и 180, а максималната скорост е 950 км/ч.

Ту-154 се оказва решителен и за българската авиокомпания "Балкан". България е една от първите страни закупили самолета и активно увеличаващи бройките си от него. Неговите съвременни за времето му характеристики помагат на "Балкан" да стане втората най-голяма авиокомпания в социалистическия лагер след съветската "Аерофлот".

Съветският самолет можел да излита от летища, чийто писти не са асфалтирани, поддръжката му не била скъпа и можел да се справя с екстремните условия в Арктика. По план всяка бройка трябвала да бъде снета от експлоатация след 45 000 летателни часа, но повечето продължили да летят и след 80 000 часа във въздуха.

От 1968 година до сега има 39 фатални инцидента със самолета, като почти всички от тях се дължат на лоша поддръжка, неизправност в летищата или други фактори извън самолета.

От Ту-154 са произведени 1026 бройки.

Към днешна дата единственият цивилен оператор на самолета остава севернокорейския авиопревозвач Air Koryo. Той има 2 бройки от Ту-154, а целия флот се състои от 20 самолета, летящи до едва 7 дестинации. Тъй като не е ясно дали тези бройки летят, можем да кажем, че историята на най-успешния съветски граждански самолет приключи.

Ту-154 извърши последния си полет 25

Ту-154 извърши последния си полет

Последната руска авиакомпания, която летеше със самолета го пенсионира от служба

| Редактор : Стоян Гогов 227 40377 Снимка: Wikimedia

Самолетът Ту-154 на авиокомпания Alrosa направи последния си полет. Това бе единственият останал цивилен самолет от вида си, който летеше в Русия. Така 52 години след първия си полет Ту-154 направи и последния си.

"С тъга съобщаваме за края на полетите на единствения самолет Ту-154, останал в руската гражданска авиация", казват от Alrosa в руската социална мрежа ВКонтакте.

Вижте как изглежда Ту-154 >> >> >>

Според РИА Новости самолетът е летял от Якутия до Новосибирск, като точно тази бройка се е използвала редовно от 1992 година досега.

Разработката на Ту-154 започва през 60-те години на миналия век, а той се превръща в най-успешния съветски авиолайнер.

Обсегът на самолета е среден, като той има 3 двигателя в задната си част. Максималното разстояние за полети е около 6000 километра, но в някои варианти е почти двойно по-малко. Местата в самолета са между 114 и 180, а максималната скорост е 950 км/ч.

Ту-154 се оказва решителен и за българската авиокомпания "Балкан". България е една от първите страни закупили самолета и активно увеличаващи бройките си от него. Неговите съвременни за времето му характеристики помагат на "Балкан" да стане втората най-голяма авиокомпания в социалистическия лагер след съветската "Аерофлот".

Съветският самолет можел да излита от летища, чийто писти не са асфалтирани, поддръжката му не била скъпа и можел да се справя с екстремните условия в Арктика. По план всяка бройка трябвала да бъде снета от експлоатация след 45 000 летателни часа, но повечето продължили да летят и след 80 000 часа във въздуха.

От 1968 година до сега има 39 фатални инцидента със самолета, като почти всички от тях се дължат на лоша поддръжка, неизправност в летищата или други фактори извън самолета.

От Ту-154 са произведени 1026 бройки.

Към днешна дата единственият цивилен оператор на самолета остава севернокорейския авиопревозвач Air Koryo. Той има 2 бройки от Ту-154, а целия флот се състои от 20 самолета, летящи до едва 7 дестинации. Тъй като не е ясно дали тези бройки летят, можем да кажем, че историята на най-успешния съветски граждански самолет приключи.