Астероид прелетя на 3600 км над Южна Америка | IT.dir.bg

Издателство "Сиела"

Това е най-близкия преход на небесно тяло покрай Земята

| Редактор: Лилия Чалева 19 3791

Астероид с размерите на минибус премина на непосредствена близост до Земята.

Космическата скала, наречана 2023 Би Ю, е с дължина 3,5 метра на 8,5 метра. Тя прелетя само на 3600 километра над Южна Америка, като беше най-близо до Земята в 2 часа и 27 минути българско време.

Небесно тяло навлезе в орбитата на телекомуникационните сателити, кръжащи около планетата ни. Преди това астрономите заявиха, че шансовете някой от тях да бъде ударен са минимални. Те също успокоиха, че дори и да промени орбитата си, ще изгори високо в атмосферата и всички останали отломки биха паднали на Земята като малки метеорити.

Открит в събота, астероидът беше забелязан за първи път от Генадий Борисов - същия астроном аматьор в Крим, който откри междузвездна комета през 2019 г. В рамките на няколко дни бяха направени десетки наблюдения от астрономи по целия свят, което им позволи да прецизират орбитата на астероида.

Това е най-близкия преход на небесно тяло покрай Земята

| Редактор : Лилия Чалева 19 3791 Издателство "Сиела"

Астероид с размерите на минибус премина на непосредствена близост до Земята.