Астрономите скоро може да открият липсващата "Планета 9" | IT.dir.bg

Снимка: ESA/Hubble, M. Kornmesser

Според хипотезата отвъд орбитата на Путон има масивна планета

Според не малка част от астрономите в края на Слънчевата система има все още неоткрита планета. Доказателство за това е странната издължена орбита на обектите отвъд Нептун. Въпреки това досега мистериозната "Планета 9" не е била открита.

Учените обаче споделят, че може би има лесен начин за откриването на обекта.

Регионът, в който може да се намира Планета 9, е частично населен от тела с размери приблизително на Плутон, които изследователите наричат Транснептунови обекти. Като се има предвид, че Планета 9 се оценява на около пет до 10 пъти по-голяма от масата на Земята, много вероятно е тя да е хванала няколко луни в своето гравитационно поле.

Въпреки че Деветата планета не излъчва сигнали, които можем да открием - нито светлина, нито топлина, нито звук - произведената от гранитационните приливи и отливите топлина на луните би могла да бъде открита. Това може да е трудно, защото те вероятно няма да станат много горещи, но би било възможно.

Според хипотезата отвъд орбитата на Путон има масивна планета

| Редактор : Стоян Гогов 7 5731 Снимка: ESA/Hubble, M. Kornmesser

Учените обаче споделят, че може би има лесен начин за откриването на обекта.