Две от луните на Уран може да имат океани от течна вода | IT.dir.bg

Две от луните на Уран може да имат океани от течна вода 14
Снимка: NASA

Две от луните на Уран може да имат океани от течна вода

Същата техника е била ползвана за откриването на глобалните океани на Европа и Енцелад

Учени са открили следи за възможното наличие на глобални океани от течна вода в две от луните на Уран - Ариел и Миранда. Изследователи са проучили отново почти четиридесетгодишни данни, събрани от сондата "Вояджър 2" на НАСА. Те са открили енергизирани плазмени частици се изхвърлени в близкия космос до луните. Именно това е белег за наличието на океаните, скрити пот плътен слой лед.

Вижте как изглеждат Ариел, Миранда и Уран >> >> >>

Частиците били събрани около магнитния екватор на Уран. Това е странно, защото магнитните сили трябва да накарат частиците да се разпръснат и да се разпространят по планетата - освен ако, заключиха изследователите, не е имало стабилно снабдяване с магнетизирани частици от близката луна, изхвърлена като пара от океан.

"Не е необичайно измерванията на енергийните частици да са предшественик на откриването на океански свят", каза в съобщение за пресата водещият автор на изследването Иън Коен, астрофизик от Лабораторията за приложна физика на Джон Хопкинс.

Същата техника беше използвана, за да помогне за разкриването на подземни лунни океани както на Европа, една от най-големите луни на Юпитер, така и на мразовития спътник на Сатурн Енцелад.

"Данните са в съответствие с много вълнуващия потенциал да има активна океанска луна там", каза Коен. "Винаги можем да направим по-всеобхватно моделиране, но докато нямаме нови данни, заключението винаги ще бъде ограничено."

Откритието увеличава шансовете да видим нова мисия на НАСА до Уран.

Две от луните на Уран може да имат океани от течна вода 14

Две от луните на Уран може да имат океани от течна вода

Вижте как изглеждат Ариел, Миранда и Уран >> >> >>

Откритието увеличава шансовете да видим нова мисия на НАСА до Уран.