НАСА обвини НАСА, че замърсява Марс | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Причината е открита останка от щита на най-новия марсоход на агенцията

Роувърът Perseverance на НАСА забеляза нещо интересно, скрито между скалите на Марс. При по внимателно изследване специалистите от космическата агенция установиха, че сребристият метал е с произход от друга планета. Не става въпрос за извънземна цивилизация, а за боклук, който е с произход от Земята.

При по-внимателна проверка екипът на робота успя да потвърди, че всъщност това не е признак на извънземен живот - просто обикновено старо парче човешки боклук, което НАСА вярва, че идва от НАСА.

"Екипът ми забеляза нещо неочаквано. Парче термично одеяло, за което смятат, че може да е дошло от етапа на спускане на роувъра", заявяват специалистите, отговарящи за марсохода.

По думите на НАСА замърсяването на други планети и луни е проблем, който не е за подценяване. Боклуците често не могат да се разградят, а освен това може да носят органични следи и дори да пренасят бактерии. Това може да обърка търсенето на живот, споделят учени от НАСА.

Причината е открита останка от щита на най-новия марсоход на агенцията